Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Eiwitten

Geplaatst door Astertje op July 19, 2005 om 04:56

July 19, 2005 om 04:56
Het is heus geen ramp om boven de 15% uit te komen met je eiwitten!!!!
Ik (sporter) eet zo'n 20% eiwit, en ook daar kom ik wel eens bovenuit.

Wat je ook moet blijven realiseren is dat het een PERCENTAGE is...
Dat betekent dat als je wat meer koolhydraten of vet eet dat het percentage eiwit lager wordt!!!!

Het is dus geen "absoluut getal", het hangt samen met elkaar!
(eiwitten zijn trouwens heel belangrijk bij het afvallen - dus eet er niet te weinig van!)
:knuffel:
July 19, 2005 om 07:18
Ik let eigenlijk alleen op mijn vetpercentage, deze moet tussen de 20 en 30% liggen.
Verder maakt het me allemaal niet uit, maar mijn eiwitpercentage ligt meestal rond de 10 a 20% volgens mij...
July 19, 2005 om 10:53
Als je geen nierproblemen hebt, kan dat absoluut geen kwaad. Voor mensen die willen afvallen is het juist goed om wat extra eiwitten te eten! Dat voorkomt dat je lichaam je spieren gaat afbreken in plaats van je vet. Als je spieren wil opbouwen is het ook goed om extra eiwitten te eten :)
November 7, 2007 om 16:35
Dat is handige informatie, ik zit zo rond de 17% eiwitten met mijn eetpatroon maar aangezien ik drie keer per week hardloop moet ik misschien wat omhoog. Ik merk dat mijn benen moeite hebben met het herstel...
November 8, 2007 om 03:59
haha, ik zag een topic over eiwitten dus ik dacht, das interessant, blijk ik nog besproken te worden ook ;)

Ik ben het dus helemaal eens met bovenstaande reacties. Eiwitten hebben bij het lijnen inderdaad een dubbele functie. Ze zorgen voor betere spieropbouw en -herstel (en voorkomen dus afbraak), en ze zorgen er dus voor dat je langer een vol gevoel hebt na het eten. (Door je maagzuur zwellen de eiwitten uit je voeding nl. op).

Dit laatste geldt overigens ook voor vezels, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al.

Groetjes,

(delica)Tessa.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.