Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

'arabische picknick'

Geplaatst door Tammie op July 19, 2005 om 05:22

July 19, 2005 om 05:22
Hoi allemaal!

Zaterdag is het mijn beurt om voor mijn vriendinnen een verrassingsdag te verzorgen. Heb gekozen voor een themadag "oosters". Eerst picknicken met oosterse lekkernijen, dan naar de Hamam en 's avonds uit eten bij De Bazar (oosters restaurant).

Voor de picknick neem ik turks brood, baklava en zoete muntthee mee. Wie heeft er nog meer ideeen voor oosterse picknick-hapjes?

Bedankt! :dag:
July 19, 2005 om 05:33
turkse bakker heeft behalve veel zoetigheid ook allerlei hartige broodjes
(met brooddeeg en met fillodeeg)
Onbekend
July 19, 2005 om 05:43
Dolmadakia (Gevulde wijnbladeren) die zijn zo zalig en overigens ook bij De Bazar te verkrijgen ;)

Recept ervoor staat op:
http://www.grieksegids.nl/gerechten/dolmadakia.htm

Soms kan je bij de Xenos ook wel die gevulde wijnbladeren en andere lekkere hapjes vinden...

Veel plezier met de picknick!
:haveaniceday:
Anniek
July 19, 2005 om 05:51
Geweldig eten bij de bazaar!! Neem als voorgerecht de Humus, mjammie!!
Onbekend
July 20, 2005 om 06:06
oow wat een leuk idee ik heb wel eens gehoord van couscous salade misschien is dit ook leuk of briek vind ik zelf heerlijk mjam das loempiadeeg met gekookte geprakte aardappel, tonijn uit blik, een rauw ei, en kappertjes erin oprollen en verse citroen erover uitpersen heerlijk en natuurlijk moet je ze in een wok met een grote laag olijfolie een voor een bruin bakken echt lkkr wij eten het vaak met de ramadam
July 21, 2005 om 09:44
Bedankt voor de reacties! Heb inmiddels Egyptische mini-pita's gekocht, daar doe ik dan shoarma en salade in. Verder ga ik zeker even langs de Turkse bakker, lekker!
:dag:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.