Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Sávonds laat nog eten ??

Geplaatst door Shanny op July 19, 2005 om 17:10

July 19, 2005 om 17:10
:vreten: Tjah, Ik vraag me af of er hier ook mensen zijn die net als ik vandaag opeens om 23.00 uur nog een bordje rijst neemt met alles erop :-o

Ik las al eens hier dat het niet bewezen is dat je na 20.00 uur niet meer MAG eten want dan zou het niet meer verteren???

Hoe denken jullie hierover en gebeurd het bij jullie ook wel eens dat je sávonds opeens zo,n trek krijgt en toegeeft eraan?:nouhoor:

xx ShannY xx
July 19, 2005 om 17:15
ik geef er aan toe
er is al eerder zo'n discussie geweest, ik probeer het wel in mijn calorieen in te passen
en na sommige maaltijden weet ik dat ik heel snel weer trek krijg

ik was laatst om 10:30 aan het eten omdat ik toen pas net thuis was en dacht aan iedereen die zo hard zegt dat het niet mag, slecht is
July 19, 2005 om 17:22
ik heb ook de neiging om savonds laat nog iets te gaan eten, ik heb dan vooral zin in lekkere dingen. En omdat ik er dus al jaren aan toe heb gegeven heb ik nu altijd trek savonds :D Ik probeer meestal niks te eten maar als ik die dag toch al vrij goed heb gelijnd pak ik weleens een boterham of een beschuitje. Ik jog vaak ook savonds laat pas en dan is het ook fijn om een boterham ofzo te eten.
July 20, 2005 om 03:18
hai,
Ik eet 's avonds ook altijd wat! een bakje kwark, fruit of een paar crackertjes....anders trek ik het echt niet tot de volgende dag. Maar moet er wel bij zeggen dat ik 's avonds vaak wel sport.
Denk niet dat het kwaad kan...mss verteerd je lichaam 't 's avonds wel iets minder snel dus zou 't niet vlak voordat je gaat slapen eten maar als je nog ff gaat bewegen is er iets aan de hand!
greetz
July 20, 2005 om 04:23
Volgens mij hangt één en ander vooral af van de tijd waarop je gaat slapen. Er wordt aangeraden drie uur voor het slapen gaan niet meer te eten, omdat dat eten niet meer wordt verteerd door je lichaam (tijdens je slaap gaat je metabolisme naar beneden, dus het hele verteerproces wordt min of meer stil gelegd. Je hebt grote kans dat je bord met rijst dan wordt opgeslagen als minder gewenste brandstoffen). Kortom, als je om drie uur 's nachts pas naar bed gaat, mag je best om elf uur nog iets eten. Ga je eerder slapen, dan kun je het beste geen zware maaltijden meer naar binnen werken. Ik vind het persoonlijk ook niet rustig slapen, met zo'n baksteen op je maag :)

Bernadette.
July 20, 2005 om 05:48
ohhh oke ik doe het ook niet meer hoor en als ik trek heb neem ik maar een cracker inderdaad :bigo:

Het ergste is dat ik kort daarna naar bed ging ja en geloof me maar...ik sliep :z heerlijk hoor, zonder baksteen gevoel :hehe:
Maar... ik moet echt opletten en anders gewoon de adviesjes hier goed in m,n hersenen opslaan.
thnx allemaal :thanx:
July 20, 2005 om 13:22
het verteert wel nog gewoon, en je lichaam verbrandt ook energie als je slaapt (je hart moet toch blijven kloppen... dat kost energie!).
Wel kan het zijn dat je hierdoor minder makkelijk in slaap valt, doordat je lichaam nog 'actief' blijft... als je dingen eet met weinig koolhydraten, heb je hier geen last van.
Als je iets eet en je gaat pas twee uur daarna slapen, dan maakt het trouwens helemaal niets uit, dan is 't al bijna verteerd als je in bed gaat liggen.

Ik eet geen hele borden rijst 's avonds :P maar ik eet wel altijd nog iets tussen avondeten en bedtijd in. Meestal yoghurt en een koekje.
July 20, 2005 om 17:52
psies

Als je gewoon trek hebt of honger kan een boterham, fruit of yoghurt helemaal geen kwaad.
Maar ja, borden met rijst......knap hoor ik denk niet dat ik dat naar binnen zou kunnen werken shan :))

Luister gewoon naar je lichaam. Heb je honger, dan eet je wat.
Maar liever wat lichts inderdaad.
Drink er flink wat thee bij, geloof me dat vult. Warme thee, echt flinke warme thee. en dan heb ik het over bekers niet over kopjes
(nadeel is dan wel dat je dan misschien snachts je bed uit moet om het weg te brengen maar ja....)

Komt goed Shan (+)

July 21, 2005 om 08:01
nu zie ik hier al een paar keer staan dat eten snachts niet verteerd, dat zou erg handig zijn, wel goed kauwen bij het eten, schuift het zo je lichaam door en komt het er weer uit, zonder dat je er een grammetje van bijkomt, zou ik altijd chocola mogen voor het slapen

helaas klopt dat niet, voordat je iets kan verbranden of als vet kan opslaan zul je het echt eerst moeten verteren, het opnemen in je bloedbaan.

Men zegt: (en ik heb niet een reden om dit niet voor onwaar aan te nemen)
- je verbruikt als je slaapt minder cal.
- je lichaam heeft rust nodig om te herstellen, dus moet het snachts niet druk bezig zijn met verteren
- meeste mensen eten savonds ongezonde dingen, dus als je bij een dieet savonds eten na bv 8 uur verbied is dat heel wat minder zoutjes en snoep enzo
- sommige mensen slapen slecht op een volle maag
+sommige mensen slapen slecht op een lege maag
+ je lichaam blijft veel beter verbranden als het regelmatig eten krijgt, elke 2/3 uur, dus niet 12 uur lang geen eten
+ niet iets gezonds eten als je honger hebt kan leiden tot een vreetbui (liever een droge boterham voor het slapen dan na een paar uur wakker liggen de 3 porties chinees uit de koelkast)
+ leer luisteren naar je lichaam, eet als je honger hebt, en niet meer dan dat, als je dat inperkt door kunstmatige grenzen wordt het niet makkelijker.

das alles wat ik kan verzinnen, vind niet eten iets overtuigender in het algemeen, maar als ik kijk wat voor mij geld is wel eten beter
July 21, 2005 om 08:47
Of je wel of niet mag eten tussen het avond eten en de tijd dat je naar bed gaat, hangt inderdaad af van hoe laat je naar bed gaat. Je lichaam heeft heel wat uurtjes nodig om de boel te verteren.

Pas ook op met fruit eten na je warme maaltijd s'avonds. Fruit verteerd namelijk veel sneller als de rest en blijft dan in je maag liggen gisten.

Mare het klopt wel dat je lichaam als je slaapt op de spaarstand komt te staan en dat betekend toch echt dat het teveel wordt omgezet in vet. Misschien dat sommige mensen die zowiezo al alles kunnen eten zonder dik te worden, er geen last van hebben.

Een koekje ( geen heel pakje ) of een schaaltje yoghurt b.v. is niet zo'n probleem, maar chips, pinda`s etc. of complete maaltijden, nee da's niet gezond.

Groetjes Nickey

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.