Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

wanneer is wat eten een (vr)eetbui

Geplaatst door Lassie op July 19, 2005 om 17:13

July 19, 2005 om 17:13
Wanneer is je maaltijd/snack een eetbui?
als je meer neemt dan je van plan was of
als het iets ongezonds was of
als je daardoor teveel calorieen op een dag gegeten hebt of ....

en komt het altijd door te weinig eten of zijn er mischien andere redenen?
helemaal gek op wat je aan het eten was of
verslaafd of
teveel snelle koolhydraten gegeten of ....

Lassie die nu een ontbijtkoek vreetbui heeft, maar de rest is mijn ontbijt morgen
July 20, 2005 om 03:20
Gevonden op het internet:

"Een eetbui (binge) wordt meestal gedefinieerd als een overdreven grote hoeveelheid voedsel eten in een korte tijd (gewoonlijk binnen de twee uur). Een meer algemene definitie van een eetbui houdt geen rekening met de hoeveelheid van het voedsel dat gegeten wordt.
Een eetbui wordt dan gedefinieerd als eten, dat (subjectief) ervaren wordt als ongecontroleerd en stresserend.
Een eetbui gaat vaak samen met het eten van grote hoeveelheden voedsel dat rijk is aan koolhydraten en vetten, zoals meerdere borden cornflakes, of koekjes. Of grote hoeveelheden roomijs, brood, snoep, slaatjes, boterkoeken, en sandwiches."

:knuffel: Saskia
July 20, 2005 om 07:30
Bij mij is het wel duidelijk wanneer ik een eetbui heb, bijna elke dag maar ik weet het een beetje in te houden. Dan wil ik 1 of 2 beschuiten/boterhammen oid eten en dan blijf ik opstaan om er nog 1 te pakken, en daarna weer 1 en weer 1 etcetcetc. zo irritant.
Volgens mij kun je dus met al het eten een vreetbui hebben hoewel ik het nog nooit heb gehad met fruit of groente.
July 20, 2005 om 10:07
zal zeggen wat bij mij een vreetbui is, een zak chips, daarna halve zak m&m's of wat er nog van over is, brood met pindakaas, pasta m.a.w. alles eten wat los en vast zit heb me afgelopen maandag flink op lopen peppen en mezelf voorgenomen dat ik heus wel iets mag snoepen maar dat het gewoon fatsoenlijk moet blijven.
July 20, 2005 om 10:21
Tja, voor mij was het laatst chocola, gelukkig 1 reep (niet al te groot - 100gr).. Dit had ik al een hele tijd niet meer gehad (half jaar ofzo), maar ik voelde het opkomen en ik had niet de kracht het tegen te vechten.

Gelukkig niet meer zoals vroeger;
Twee jaar geleden had ik ook buien.. Daar deed ik dan ook extra boodschappen voor:
een hele zak chips, 2 repen chocola misschien nog wat koekjes........
Verschrikkelijk.... Ik schaam me er dood voor.
Ik was ook echt een emo-eter en ging door een heeele slechte en vervelende periode heen..
July 20, 2005 om 10:45
frazzled, assiessin en vreetbuitje, herkenbaar :D dat zijn idd de grote vreetbuien, die had ik vroeger ook vaak. Ik weet nog wel dat ik soms als ik uit school kwam een zak chips pakte en een schaal mayonaise en dan dat samen opeten, daarna boven voor de tv (waar een tweede koelkast stond waar mijn ouders spul bewaarden) het roomijs uit de vriezer pakken en dan slagroom erop spuiten en opeten... dat ging zo maar door. Die heb ik gelukkig al lang niet meer gehad maar dan voel je je erna zo machteloos want tijdens het eten dacht ik er gewoon niet over na.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.