Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

KCAL??

Geplaatst door Eefjejanssen op September 5, 2005 om 16:35

September 5, 2005 om 16:35
Hoi,

Ik ben sinds vandaag ook lid van de site en heb mijn eetdagboek ingevuld, nu wordt er per dag aangegeven hoeveel KCAL je hebt gehad. Nu is mijn vraag wat nou eigenlijk goed is. Hoeveel KCAL mag je per dag hebben?

Groetjes Eefje
September 6, 2005 om 06:46
Dat verschilt per persoon :) Een gemiddelde vrouw (met 8 uur geestelijke en 0,5 uur lichamelijke inspanning per dag) verbruikt elke dag 2000 kcal. Om op een gezonde manier af te vallen, moet je daar 15 tot 30 % van af halen, en dan blijft er dus 1400-1700 kcal per dag over.
Als je echt overgewicht hebt, mag je er tot 40 % van af halen, dan blijft er dus nog 1200 kcal per dag over. Dat is wat een vrouw verbruikt als ze 24 uur slaapt.

Dieeten met minder dan 1200 kcal per dag zijn niet gezond! Ze zorgen ervoor dat je lichaam in de 'spaarstand' komt (je lichaam gedraagt zich dan alsof er een hongersnood is en slaat elk grammetje vet op; je valt dan langzamer af en als je klaar bent met afvallen kom je razendsnel weer aan), bovendien is dan de kans groot dat je waardevolle voedingsstoffen niet binnenkrijgt. Je mag alleen minder dan 1200 kcal per dag binnenkrijgen als dat onder begeleiding van een arts of dietist is!
September 6, 2005 om 14:49
als je dus meer sport dan een half uurtje van naar werk fietsen of iets anders aan matige inspannig moet je dus ook meer eten

als ik ongeveer 8 uur in de week sport dan mag ik 2000 cal per dag om nog 0,5 af te vallen in de week (een mooie snelheid)
September 6, 2005 om 15:00
Eigenlijk moet afvallen dus heel makkelijk zijn? Als je maar meer calorien verbrand dan dat je eet zou je dus af moeten vallen. Dus bij mij zou ik gewoon meer moeten bewegen en minder moeten snoepen.
:pf: lijkt makkelijk, maar het is erg moeilijk vind ik.
September 7, 2005 om 07:42
ik ken het probleem, ik kon chocolade nooit weerstaan. Ik dacht altijd dat het helemaal verbieden niet zou werken, maar een klein beetje wat prima in mijn cal inname paste werdt altijd meer.

Het bleek voor mij dat chocolade helemaal verbieden (op eenpaar dagen per jaar na) het beste werkt. om te voorkomen dat ik overboord ga kijk ik uit naar wanneer ik wel mag: dan mag ik een dag kopen alles wat ik wil, en is dat op dan is het weer afgelopen.
ondertussen mag ik al het andere wel.
September 7, 2005 om 16:05
Hallo,

Ik ben al een week bezig met afvallen. Ik wist dus niet hoeveel kcal. ik mocht hebben. Gisteren zat ik zelfs onder de 700 kcal.:nono: dus nu weet ik dat dat niet goed is.
Ik was ook erg slap in mijn benen en had diahree gekregen.
Nu kan ik ook mijn eetpatroon wijzigen. Ik at alleen maar dingen die weinig kcal. bevatten en vond dat wel een sport.
Hopelijk gaat het nu beter.*O*
Bedankt. Yoepy:thanx:
September 18, 2005 om 15:40
ik heb mezelf een max opgelegd van 1000 per dag omdat ik in 3 maanden 12 kg wil afvallen (als ik geen max in Kcal stel en geen max in de tijd dan is het einde zoek en 1 kg per week moet te doen zijn afgelopen week was het 1,3.) nu heb ik wel een paar dagen gehad dat ik zelfs onder de 700 zat en blijkt dus niet goed. ik heb 4 dagen geen stoelgang gehad en kreeg daar last van. maar toen ik een dag 1300 Kcal nam en de volgende dag op de weegschaal ging staan, was er 2 kg bij :((( wat moet ik nou???
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.