Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Ahornsiroop

Geplaatst door Berin op April 20, 2004 om 03:42

April 20, 2004 om 03:42
Dit is een manier vanontgiften, je darmen even een paar daagjes vrijgeven. Net als sapvasten dus. Heel geschikt om te ongiften als je vakantie hebt en niets hoeft te presteren. Maar je gewicht komt gewoon terug als je je eetpatroon en levenstijl daarna niet grondig aanpakt.
T is overgens niet vies, je mengt t met water(spoelen maar) , citroen (vitaminen) en cajennepeper (wat voor innerlijke verwarming zorgt).
November 21, 2004 om 06:46
Ik heb 2 weken een sapvastenkuur gedaan. Niet zozeer om af te vallen, maar meer om me beter te voelen, meer energie te krijgen etc. Door omstandigheden (begrafenis) ben ik iets eerder gestopt. Het was goed vol te houden, ik heb alleen 1 ochtend meegemaakt dat ik me niet goed voelde, duizelig enzo, mijn bloedsuikerspiegel was te laag. Toen een kopje groene thee met een schepje honing gedronken en daarna ging het wel weer.

Ik had volgens mij niet heel veel afvalstoffen in mijn lichaam, waarschijnlijk omdat ik al een half jaar aan het lijnen ben en erg gezond eet. Het heeft denk ik meer effect als je minder gezond eet. Ervoor en erna moet je afbouwen en opbouwen, dat betekent een paar dagen geen vlees en vis en licht verteerbaar eten. Ik ben in een week tijd 3,1 kilo afgevallen, maar nadat ik weer "gewoon" ging eten kwam er weer 1,5 kilo bij. Ik ben er dus wel mee afgevallen, maar niet spectaculair en daarvoor moet je het niet doen.

Zou ik het nog een keer doen? op dit moment is mijn antwoord nee. Het is vol te houden, maar de sapjes zijn niet echt lekker (en 1 dag zuurkoolsap was gewoon echt heel erg vies) en ik voel me niet echt meer energiek. Het heeft mij dus niet echt geholpen. Ik houd het gewoon bij gezond eten, daar voel ik me prima bij.

Je moet overigens niet te vaak vasten, max 1 of 2 keer per jaar een aantal dagen. De meningen zijn sowieso verdeeld over het nut van vasten, ik heb er van te voren veel over gelezen en besloten dat ik gewoon een keertje de proef op de som wilde nemen.
December 17, 2004 om 17:59
heb die kuur twee keer gedaan, de eerste keer ging het heel goed en ik was veel afgevallen ook, maar de tweede keer kreeg ik die ahornsap niet meer door mijn keel...gatver was dus geen succes...
Dre
December 22, 2004 om 19:34
Zie verhaal Lientje hierboven, geldt voor mij precies hetzelfde!!
December 30, 2004 om 08:21
Dit heb ik jaren geleden (oef wat ben ik oud) wel eens gedaan. En wat ben ik ziek geweest, bleek dat ik allergisch ben voor de Ahornboom. Zat van top tot teen onder de jeukende blaasjes en ook zwol mijn hele lichaam op. Ik leek wel een zwelgbas.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.