Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

volkoren vs wit

Geplaatst door Butterfly79 op October 9, 2005 om 14:25

October 9, 2005 om 14:25
Ik eet nu volkoren pasta's, volkoren brood, bruine bolletjes ipv witte.
Maar ik vraag me af zijn die bruine (volkoren) varianten nou minder in calorieen? Of zit je er gewoon langer vol van.
Ik heb namelijk wel weer eens trek in witbrood en vraag me af als je nou gewoon niks extra's eet kom je dan aan?

October 9, 2005 om 15:16
dat valt wel mee

maar volkoren vult meer
en is goed voor je lichaam, vandaar dat het goed is als je wil afvallen
October 9, 2005 om 15:21
als je toch zin hebt in wit brood dan kan je die brood van blue band eten daar zitten dezelfde voedingsstoffen als in bruin brood maar die is wit,ik koop nu aleen maar blue band brood,omdat ik volkoren brood niet echt lekker vind en deze brood is net zo gezond als bruin brood en er zitten zelfs beetje minder kalorieen in dan in volkoren brood ;)

:bloem:
October 9, 2005 om 15:48
Volkoren is een klein beetje minder in kcal, scheelt niet veel, maar je zit er vooral veel langer vol van en het is ook beter voor je spijsvertering, door de voedingsvezels. Het kan geen kwaad om af en toe witbrood te eten ipv volkoren :).
Als je toch zo gezond mogelijk wilt doen kun je idd dan blue band brood nemen, of je eet een sneetje witbrood en een sneetje roggenbrood; roggenbrood bevat juist super veel vezels.
October 10, 2005 om 03:30
Als je eenmaal gewend bent om bruin brood te eten zul je merken dat - als je een witte boterham eet - je kort daarna weer honger krijgt !
En witbrood bevat veel 'foute' koolhydraten terwijl bruinbrood je juist volop voorziet van vezels !

x Cherry :kersen:
October 10, 2005 om 05:21
Ik ben gelukkig gewoon dol op volkorenbrood, alleen niet onder een gekookt eitje, maar dat eet ik maar heel af en toe.
Als ik veel witbrood eet kan ik nietmeer naar de:lezenopdewc:
October 10, 2005 om 07:39
Alleen zondag ochtend lekker witbrood een idee? Als we 80% van onze tijd strikt aan onze doelen houden gaat afvallen denk ik prima en is het makkelijker want dan komt zondag ochtend de beloning witbrood met....
October 12, 2005 om 10:04
Toch wel mayo-light dan hé Veke??? :lol:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.