Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Uiteten en dan neem ik..?

Geplaatst door Mandarijntje op January 10, 2006 om 09:19

January 10, 2006 om 09:19
Ten eerste :) Laat de ouzo staan. Geen alcohol.

Begin met een goede stevige salade. Of met tzatziki (Griekse kwark met komkommer knoflook en kruiden, ERG GEZOND!) of neem gewoon beide :) Vult goed.
Ga daarna voor een stuk vis (zalm filet bijvoorbeeld, geen gebakken/gefrituurd iets), zorg ervoor dat je geen patat oid erbij krijgt. Meestal krijg je ook salade bij je hoofdgerecht. Of probeer taktisch je patat/aardappeltjes te ruilen bij iemand die geen salade wil.
En sluit met een kop thee na. En laat het koekje liggen.

Een kindermenu doen ze waarschijnlijk toch niet. En is zeer zeker niet genoeg en ook nog eens te vet. Frites zijn niet goed hoor.

Als je geen vis lust, kan lamskotelet goed (Paidakia), of uit de oven Mousaka. Mousaka lijkt ongezond, maar dat valt reuze mee als hij goed bereid is.
January 10, 2006 om 15:20
ik ben het eens met J en ester hierboven! probeer lekker te genieten, lijnen wil niet zeggen dat je nooit iets mag hebben! probeer het inderdaad wat te compenseren met sporten of een wandeling oid! of de dag erna gewoon iets minder eten of goed op je kalorien letten!
Als je toch "gezond" uit eten wil, neem dan kip of varkenshaas en het liefst van de grill! ik vind dat je er best een paar frietjes bij mag eten, al is het alleen voor de smaak! en lekker veel groenten eten!
eventueel van te voren een salade of soep, en als je nog trek en zin hebt een klein dessert na!
Ook kan je de rest van de dag er alvast wat rekening mee houden, dus dat je een boterham minder eet oid, maar zorg er wel voor dat je genoeg eet over dag, zodat je niet met ongelooofelijke honger aan tafel gaat!! want dan gaat het ook fout!
succes in ieder geval en probeer er lekker van te genieten!

greetzz :smurf:
January 11, 2006 om 03:49
wat is moussaka precies en wat zit daar dan in?
January 11, 2006 om 03:58
moussaka is vergelijkbaar met lasagne maar dan met aardappelplakjes in plaats van pastablaadjes :) en de groenten en vleessoort en sauzen erin kunnen verschillen per recept, net zoals je lasagne op 1000 manieren kunt maken.
January 11, 2006 om 10:00
De souflaki op zich is een goed idee, dat is toch alleen gebakken gekruid varkensvlees. Het hangt er voornamelijk vanaf wat je erbij neemt dat maakt mestal meer uit.
Als toetje is er meestal bij de griek oopk de mogelijkheid van yoghurt met noten en honing, dat vind ik altjid de beste keus omdat daar dan geen gewone suiker in zit en daar let ik erg op.
January 11, 2006 om 10:05
In het boekje 'energiebeperkt dieet' van het Voedingscentrum:

In een Grieks restaurant is volop keuze in gegrilleerd vlees, bijvoorbeeld 'souvlaki'. Een Griekse salade, gevulde tomaten of gevulde courgettes en aubergines en wat gekookte rijst vormen een goede calorie-arme maaltijd.
Eva
January 12, 2006 om 01:57
gewoon eten waar je zin in hebt en er flink van genieten zou ik zeggen!!
January 12, 2006 om 07:41
wat zit er precies in dan in souflaki?
January 26, 2006 om 05:08

:hi:

Als je niet zo vaak gaat uit eten dan zou ik zeggen geniet er dan van. Want uit eten moet een plezier zijn een avondje uit met vrienden. Kijk dan niet op het menu van kan dat wel? is dat niet te vet. etc.

De volgende dag kan je het weer inhalen door een balansdag van te maken. De dagen voordat je gaat zorg je dat je extra lichte recepten maakt. Zo hou je het een beetje in het balans en heb jij een gezellige avond samen met je vrienden

gr.

:poes:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.