Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

brandnetelthee

Geplaatst door Sjaspers op January 10, 2006 om 16:25

January 10, 2006 om 16:25
Kruidenthee is afkomstig van andere planten dan de theestruik.
Deze thee bestaat alleen uit kruiden.
Het gaat bij kruidenthee niet alleen om groene kruiden, maar ook om wortelstokken, vruchten of bloemen.
Soms zijn de kruiden gedroogd, maar het is ook mogelijk om verse kruiden uit de tuin te gebruiken voor een pot thee.

Een voordeel van kruidenthee, is dat de thee geen cafeïne bevat. Bovendien hebben ze vaak een helende werking:
* Kamille werkt ontspannend en kalmerend en heeft bovendien een ontstekingsremmende werking.
* Brandnetel werkt zuiverend en bevordert een gezonde spijsvertering.
* Citroengras heeft een verfrissende werking door de rijke citroensmaak.
* Munt verhoogt de stemming en is lustopwekkend.
* Pepermunt is zuiverend en helpt tegen hoofdpijn en verkoudheid.
* Venkel heeft een verzachtende werking op de spijsvertering en helpt tegen darmkrampen.
* Vervaine of citroen-verbena heeft een frisse smaak en werkt verkwikkend, kalmerend en helpt bij verkoudheid en bronchitis.
* Rooibos heeft een ontgiftende en reinigende werking.
* Zoethout heeft een natuurlijke zoete smaak.

P.S Gevonden op het internet :D
January 11, 2006 om 04:21
Hoi,

Ik heb tijdens het afvallen wel eens last van hoofdpijn. Iemand vertelde mij dat dat komt door afvalstoffen in je lichaam. Sindsdien drink ik ook elke dag een 2 koppen brandnetelthee en ik heb nergens last meer van!

Groetjes van VlijtigLiesje
January 11, 2006 om 13:57
het telt, het werkt????

of eigenlijk hoezo werken/tellen

het telt als drinken zoiezo, of je nu een of heel veel kopjes drinkt.
waarom zou je er 3 moeten drinken?

het goede effect van sommige kruiden is meer merkbaar vaak als je meer drinkt (let op sommige dingen mag je niet teveel van drinken) maar hoeveel je er van moet drinken hangt af van hoe sterk je het maakt en hoe gevoelig je bent voor bepaalde stoffen.
January 14, 2006 om 09:50
Ik drink in de avond zeker twee potten groene thee met citroen. Is al gauw twee liter. Ik had gehoord dat dat goed is om af te vallen. Niet dat ik daar veel van merk, maar ik vind deze thee gewoon lekker. En rooibos honing gaat er ook wel in. En mocht ik toch per ongeluk afvallen van groene thee, dan is dat alleen maar mooi :klapklap:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.