Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

welk dieet is prettig

Geplaatst door Lindsay op January 16, 2006 om 04:32

January 16, 2006 om 04:32
Het Points-Plan van Weight Watchers is goed! Ik heb in ieder geval geen honger.

Groetjes
January 16, 2006 om 09:02
Maar bij de WW moet je eigenlijk weer naar de weegavonden en het is best prijzig. Als je het er voor overhebt geen probleem.

Voor je kiest moet je bedenken wat je nu echt lekker vindt. Hou je vel van brood aardappelen, rijst etc. dan valt bv Atkins al af.

Hou je veel van fruit dan kan je Fit-for-life proberen. Daar eet je de hele ochtend fruit en de rest niet gecombineerd.

Als je jezelf goed in de hand kan houden dan ga je calorieen tellen.

Vind je het makkelijk om eenzjidig te eten dan is het brooddieet miasschien iets voor je.

Er zit dus heel wat aan vast voor je iets kan kiezen.

Heb je hier wat aan?
January 16, 2006 om 09:04
Hallo

een dieet volgen is leuk maar je moet het wel heel je leven volhouden want als je ermee stopt en gaat op oude voet verder dan komt het er dubbel en dik weer aan.
ik ben 3 jaar geleden geledengestart met iets wat ik geen lijnen kan noemen maar je eet patroon veranderen .
de eerste 4 weken waren wel zwaar want je lichaam moet helemaal veranderen.
je krijgt bijna geen vet binnen ook geen suiker.
je zou kunnen beginnen met

2 boterhammen op een dag
een halve liter yoghurt / karnemelk
3 x fruit
1,5 liter water
200 gr groente
100 gr aardappelen
stukje vlees

6 x per week kaas of ei
3 xper dag vetten

dat is de basis
en als je je een beetje flauw voelt dan kun je ook een opkikker nemen {soep}
ook mag je per week iets meer erbij nemen van waar iets meer cal. in zit bv een peer of andere groente
dat is te bereken met de tabellen.
en na 3 weken een glasje wijn dat soort dingen.

je kan ook een s beginnen om overal de helft te gaan eten en veel te drinken
dat helpt ook heel goed
en de tussen doortjes te laten staan want is het hem nou net die de kilootjes eraan brengt.

ik hoop dat je er wat aan hebt .

hestiane :roos:
Eva
January 16, 2006 om 12:17
een dieet van uitsluitend chocolade is prettig maar niet echt doeltreffend :D
gewoon kcal tellen werkt voor mij het beste.. en dieet is eigenlijk verkeerd: je moet je leefwijze aanpassen
January 16, 2006 om 12:43
hallo :roos:

dat tellen van punten hoe doen jullie dat dan en hoeveel punten is wat
kan ik dat ergens terug halen ?
ik heb daar al meer mensen overgehoord maar ik zou niet weten hoe dit gaat.

groetejs hestiane
January 16, 2006 om 12:47
Mijn dieet vind ik zelf erg prettig en goed vol te houden. Ik tel dagelijks de calorieen door het eetdagboek hier op de site in te vullen. Hiermee zie je heel goed wat er allemaal in je eten zit en je eet daardoor bewuster. Verder heb ik op deze site de tip gehoord dat je het beste steeds iets kunt eten en dat doe ik dus ook. Ik begin al vroeg in de ochtend en eet elke 2 uur iets, ik smeer eigenlijk mijn maaltijden uit over de hele dag. Ik val er een pond per week gemiddeld mee af en ik hoef geen rare dingen te koken of ergens naar toe, alles kan vanuit eigen huis of vanaf werk. Ondertussen ben ik er ruim 17 kilo mee afgevallen en ik heb nooit honger.
January 16, 2006 om 13:19
het gewoon letten op wat en hoeveel je eet en meer bewegen dieet!

Ga eens voor jezelf na wat je voelt bij het woor dieet. Vind je het een prettig woord? Vind je het een leuk idee dat je aan het "dieeten" bent?

Waarschijnlijk is het antwoord "nee". Als dat zo is raad ik je aan te gaan zoeken naar een andere levenstijl, ipv een dieet. Maak een stappenplan. Bijvoorbeeld:
Stap 1: Ik wil leren meer bewegen door elke week 2 keer te gaan sporten, of 3 keer per week een uur flink te wandelen. Als de zomervakantie begint wil ik dan een betere conditie hebben opgebouwd.
Stap 2: Ik wil in een tijdsperiode van 3 maanden leren regelmatig te eten, dus ontbijt optijd, smiddags een gezonde lunch, en savond een verantwoorde maaltijd. En tussendoor goede tussendoortjes. Maar hierbij ontzeg ik mij niet alle zoet, want dan val ik sneller terug.

Zorg er voor dat je doelen/stappen zo smart mogelijk zijn. Ofwel Specifiek, meetbaar, acceptabel/aantrekkelijk, realistisch en tijdgebonden.
Dan zijn ze al een stuk haalbaarder...

Oohja en niet teveel stappen tegelijk he! :)

Succes
January 16, 2006 om 13:31
Ik heb allerlei boeken over dieeten gelezen en bent tot de conclusie gekomen om zelf maar een dieet in elkaar te flansen! Ik raad het iedereen aan!

Zeker omdat je je eigen dieet creeert onthoud je beter wat je wel/niet mag. Het komt er op neer dat ik mijn gezonde verstand gebruik en sommige tips aanneem van alles en iedereen. Het is op die manier veel makkelijker om je eigen dieet in je eigen leven te plannen, wat met sommige dieeten bijna niet te doen is. Met andere woorden; creeer je eigen gezondere leefpatroon!
January 17, 2006 om 07:12
Ik gebruik het progje van de weight watchers ver illegaal van internetafgeplukt.

geen weegavonden ofzo, maar het is wel gewoon handig om bij te houden net als hier het eetdagboek.

je wordt je bewust van wat je nu werkelijk eet en je kan denken heel goed en gezond bezig te zijn terwijl je enorm veel dingen eet die wel gezond zijn maar ook heftig veel punten (melk, sinaasappelsap bv zeker goed en moet je jezelf niet ontzeggen maar met mate)
en als je het een anatal keren hebt bijgehouden en je loopt langs de mac (en je hebt al stiekem eens gekeken hoeveel punten alles is) en je denkt: cheeseburger: 7punten.... ik mag er 20.....
dan bedenk je je echt wel 3x voor je die cheeseburger neemt.
Want zeg zelf dat ding is in 3 happen weg, en was ie nou zo lekker? en is je hongerweg?? je trek weg???

En daar draait het om, je leef en eetgewoontes aanpassen, en zo'n progje helpt MIJ iig heel goed om me bewust te zijn van wat ik eet.

Daarnaast mag je alles eten wat je wil, dus wil je eens een stuk taart op een verjaardag dan kan dat ook om maar iets te noemen.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.