Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

ik word niet goed van dat geplas

Geplaatst door Eva op January 16, 2006 om 06:34

Eva
January 16, 2006 om 06:34
ik drink 's nachts ongeveer een halve liter water, begin om half vijf met koffie en een glas sap, drink dan tijdens m'n krantenwijk nog een halve liter water en bij thuiskomst nog 3 bakken koffie.... pak m beet 2 liter vocht vóór half 8 's ochtends.
ik heb 's ochtends altijd razende dorst, dus minder lukt gewoon niet.
maar de hele dag naar de wc... ik blijf plassen. Vooral op maandag want in het weekend heb ik toch echt wel hier en daar een borrelnoot opgepikt en dus veel meer zout binnen gekregen
al dat vocht dat ik in het weekend vasthield komt er op maandag extra uit.
herkenbaar??
oplossingen????

January 16, 2006 om 06:51
Als je echt zo'n vreselijke dorst hebt, hoe veel je ook drinkt, is het misschien eens een idee om je op diabetes te laten testen...? Ik zeg niet dat je 't hebt, maar het zou misschien kunnen.
Eva
January 16, 2006 om 07:03
nope geen diabetes... ben ik op getest. heb wel een afwijkend bloedsuikerpatroon maar geen diabetes gelukkig!!
Onbekend
January 16, 2006 om 10:16
Ik moet na de koffie altijd errug plassen!
Als ik een eind auto moet rijden drink ik al helemaal geen koffie :(
Dan houd ik het bij rooibosthee. Werkt niet zo op mijn blaas...

Succes
\Orange
January 16, 2006 om 11:32
tena lady tussen je liezen

kun je ook tijdens je krantenwijk blijven piesen!

Doorspoelen die handel: heel gezond!
:dag:
January 16, 2006 om 18:03
Hahaha :lol:

Ff serieus;

Als ik constant dorst heb kan dat liggen aan de luchtvochtigheid in huis of in de lucht. Als ik de verwarming hier te hoog aan heb staan word het zo droog in huis dat ik echt veel dorst krijg, met name s' nachts wat erg vervelend kan zijn.
Ik zet dan de verwarming lager en trek een warmere trui aan of ik laat de verwaring voor wat hij is en zet er een schotel water op. Je hebt er ook speciale verwarmingsbakken voor, maar geen idee waar je die kan kopen. (blokker??)
Succes ermee.
January 17, 2006 om 03:50
nou wil ik niet heel gek overkomen...maar even over de reacties :D Ik snap dat het lastig is dat Eva steeds moet plassen...maar ik denk ook dat ze dat water wel af moet voeren. Ook al drinkt ze wel of geen koffie!

Eva: Is je plas nog wel licht gelig gekleurd? Want plas dat helemaal doorzichtig is is ook niet goed. Misschien drink je wel iets te veel water?

Ik weet wel dat als je overgaat op veel drinken je lichaam langzaam went. En je naar mate de tijd verloopt dus minder gaat plassen. Maar ik weet niet hoelang jij al zoveel water drinkt natuurlijk....
January 17, 2006 om 05:29
Ik plas me ook een ongeluk.
maar ik ben dan ook 'opeens' enorm gaan opletten om genoeg te drinken
en ja dat moet er weer uit.

soms lastig maar wat een heeeeeeeerlijk gevoel toch als je heeeeeeeeel nodig moet en dan eindelijk kan :P
Eva
January 17, 2006 om 06:19
nou ik ben er achter hoor. ik drink idd te veel 's ochtends in een korte tijd. én ik heb een blaasontsteking.... grr. Tenminste dat denk ik want het zijn nu nog kleine beetjes plas, heb de hele tijd aandrang en het brand als een gek. heb de telefonische hulplijn van de huisarts gebeld en mag evt. vanmiddag een antibiotica kuur halen. Dat doe ik dus niet, want ik ben erg gevoelig voor antibiotica en extra veel vit C. en cranberrysap helpt meestal ook goed. weet je wat trouwens het advies was van de dokter.. vond ik zo gek: VEEL DRINKEN
ik mag best zo veel drinken als ik nu doe, alleen loop ik het risico dat ik m'n blaas ermee vergroot.
weten we dat ook weer
maar het blijft onwijs vervelend. moest vanmorgen naar school, 3 kwartier autorijden, onderweg 2 benzinepompen, ben bij beide gestopt om te plassen!!!!!!
Eva
January 17, 2006 om 09:39
@mistique... je hebt natuurlijk gelijk!!! zo had ik het niet bekeken

January 17, 2006 om 11:40
Blaasontsteking, idd daar ga je natuurlijk ook veel van plassen.
Ik heb er zelf ook weleens vaker last van en misschien heb je wat aan mijn tips;

-Houd je boeltje warm :w00t: trek dus warme onderkleding aan.
-Trek een warme pyama aan als je gaat slapen (mocht je dat al niet doen)
-blijf niet te lang onnodig op de wc "hangen" in de tocht. (geen krantje lezen dus :D)
-Neem een lekker warme douche en laat het maar lopen, het klinkt niet erg lekker maar daarna voel je een heel stuk beter. Zeker als je daarna heerlijk onder de warme wol kruipt.
-Probeer jezelf op te houden om naar het toilet te gaan, zo maak je blaasspier weer wat sterker.
-Drink warme thee, drink in iedergeval veel water, maar dat wist je al.
-Blijft de ontsteking te lang zitten? Ga direct terug naar de huisarts en vraag om die antibiotica want het kan gevaarlijk zijn om er te lang mee rond te blijven lopen.
-Gebruik een maandverbandje voor de zekerheid... waar heb ik dat eerder gehoord...? :w00t:

Veel beterschap! X Suus
Eva
January 17, 2006 om 11:52
suus bedankt voor de tips.. die van de douche kende ik nog niet:P
ik heb vrijwel jaarlijks een blaasontsteking. ooit es opgelopen door in minirok achter op een motor te zitten (DOM maar ja wilde indruk maken hahahaha) en sindsdien is m'n blaas heel gevoelig. Heb al cranberriesap in huis gehaald en rooibosthee. Antibiotica probeer ik absoluut te vermijden, ik krijg verschrikkelijke jeuk en uitslag van die rommel
January 17, 2006 om 16:18
waarom is het erg als je blaas vergroot eigenlijk? is toch alleen maar makkelijker om je plas langer op te houden???
January 17, 2006 om 16:24
Ja, dat is een goeie. Ik zou het niet weten! Wie o wie?

Maar misschien bedoelde eva dat die van haar al zo groot is als een skippybal en als ie nog groter zou worden, zou je bij iedere plasbeurt de Noordzee uitpiesen! :vis: :muwhahahaha: :lol:

;)
January 17, 2006 om 16:31
hoe grote je blaas...hoe meer afvalstoffen je lichaam dus langere tijd kan vasthouden....

Je lichaam gaat het afvoeren van die afvalstoffen dan uitstellen...dat is niet gezond
Eva
January 17, 2006 om 22:59
hahahaha de noordzee. Op zich is het niet verkeerd als mijn blaas wat groter word, want ik moet zowieso al erg vaak plassen vanwege een te kleine blaas.
January 18, 2006 om 02:16
hey eva, dat ik jou hier tegenkom zeg.
Weet je wat je ook eens kan proberen....de helft koffie die je s'morgens drinkt toch te vervangen door water, want volgens mijn drink jij wel héél veel koffie, ikzelf ben ook een koffieleut hoor, maar ik probeer het wat te beperken, anders zou ik heel de dag op toilet doorbrengen.
kweet niet of het helpt , maar proberen zou ik zeggen.

ps: ik probeer de laatste tijd ook mijn koffie wat slapper te zetten , niet om aan eurootjes uit te sparen, maar om niet teveel cafeïne in mijn lijf te hebben

Greeeeeeeeetzzzz en Blessed Be
Tarake
January 18, 2006 om 02:30
heey eva, ik heb zojuist wat opsoringswerk verricht ,en ik denk dat ik gevonden heb hoe het komt dat je zo een dorst hebt ,dit heb ik gevonden:

het lichaam houdt vocht vast omdat koffie je uitdroogt maw je lichaam roept om zuiver water

dus hoe meer koffie je drinkt, hoe meer dorst je krijgt, en hoe meer dorst je krijgt....hoe meer koffie je drinkt , of iets dergelijks
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.