Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

alleen avondeten!

Geplaatst door Yvvvonne op January 18, 2006 om 07:34

January 18, 2006 om 07:34
Ik ben student en moet redelijk vaak alleen avond eten,
iemand goede tips voor een makkelijke gezonde maaltijd met weinig calorieen die redelijk snel klaar te maken is?
(mag deels gewoon van de AH zijn??)

January 18, 2006 om 08:00
stoommaaltijden (AH, diepvries) zijn toch ook altijd gezond??
January 18, 2006 om 09:12
heey

en als je moeder niet alle restjes voor jou invriest kun je altijd zelf als je gaat koken exra veel maken en de rest invriezen, scheelt toch een keer koken want dan hoef je het alleen op te warmen..
en met avondeten zit altijd goed als je aardappels, groente en mager vlees eet. wat ook erg goed is, is zilvervliesrijst dat is erg goed voor je spijsvertering en kan je gewoon ipv aardappels eten.
vooral met kip erg lekker en nog mager ook

succes!
liefs Gucci
January 18, 2006 om 13:04
Ik ben ook vaak alleen, omdat mijn man veel in het buitenland werkt, maar probeer toch iedere dag iets te koken.
Maar ik eet ook wel eens -
-Salade met gerookte kip
-Pasta salade, met tonijn.

Succes! :bye:
Colours
January 18, 2006 om 16:51
ik vind maaltijdensoep erg lekker
1 zakje kippensoep
2 ons kipfilet
1 zak soepgroenten
2 magie blokjes
wat ui paprika knoflook of wat je lekker vindt
2 liter water
2 uur koken en eventueel pureren en in 6 porties verdelen (en de overige 5 porties invriezen) en je heb een lekkere maaltijd eventueel met een meergranenbol erbij met slankie smeerkaas heel weinig kcal en toch gezond.
groetjes ada60
February 6, 2006 om 15:22
Wat ik wel eens maak, wat ik erg lekker vind:

Kook 50 gram (zilvervlies)rijst, of andere rijst die je lekker vind (evt met een bouillonblokje er door voor de smaak)

klop twee eieren in een kom met daarbij een halve eetlepel ketjap manis en een eetlepel sambal (of meer of minder naar smaak)

Bak in een koekepan flink wat roerbakgroente, giet daarna de geklopte eieren hierovereen.

makkelijk te maken en erg lekker..
February 6, 2006 om 16:10
maaltijdsalades van de AH, vaak is er wel een soort in de 35%! zijn echt goed en je hoeft er niets aan te doen (ja op een bord mikken eventueel)....

xx
February 6, 2006 om 17:33
de struik magnetronmaaltijden zijn ook erg handig
lang en ongekoeld houdbaar
February 6, 2006 om 17:50
hoi,

ik ben ook student en ik kook ook voor mij alleen. wat ik altijd haar is ingevroren diepvries groente. soms is het al gekruidt, maar als dat niet zo is of als ik verse groente haal doe ik meestal een paar soorten door elkaar, en kruidt ik dat met zout, peper en kerrie. ook een ik vrij veel linzen en dat soort dingen (ik ben vegetariër). ook maak ik geregeld lekkere salades, voor erbij of als maaltijd in de zomer. dan haal ik zo'n zakje sla, doe er een stuk komkommer bij, een tomaat, een halve appel, een gekookt ei en een beetje maïs. je kan er een gewone dressing over doen, maar ik doe meestal wat olijfolie, zout en peper en wat gomasio (sesamzaadjes en zeezout, te halen bij de natuurwinkel). je kan nutuurlijk ook gewoon wat varieren, door bv ook wortel erbij te toen of iets weg te laten ofzo. wat ik hier heb beschreven is een vrij grote salade, maar vind ik erg lekker met een lekkere soep en wat brood.

vivian21
February 12, 2006 om 10:33
Je kan ook stampotten voor meerdere dagen maken.Doe ik ook.Eet ik er van en de rest afkoelen en daarna de vriezer is als je hebt.Je kunt op de dag zelf er uit halen.Warm maken in magnetron als je hebt.

February 13, 2006 om 08:30
Pasta's, stamppotten en rijstgerechten maak ik vaak voor twee of drie dagen en dan warm ik het de volgende dag op. Dan heb je wel iets minder afwisseling in je avondeten, maar zo lang je niet een week lang hetzelfde eet is dat niet zo erg ;).
February 19, 2006 om 10:59
Een goede raad. Probeer overdag te eten :

ontbijt
tussendoortje
lunch
tussendoortje
avondeten

Het is echt wel belangrijk om een goed ontbijt te hebben want anders gaar je verbranding niet werken. Het is maar pas door te eten dat je die op gang brengt.
Enkel 's avonds eten, heeft tot gevolg dat hetgene je eet niet meer verbrandt.

Een goede raad van tante Kaat.

Groetjes,

Murielle
February 20, 2006 om 05:35
ik weet niet of je een vriezertje hebt maar dan is het erg handig om deelblokjes spinazie en diepvrieszalm erin te leggen! Als je dan fusselie kookt daar de zalm bijgooit en als de fuselie gaar is de deelblokjes van de spinazie erdoor dan heb je een heerlijke maaltijd/weinig calorieen en weinig afwas :ja:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.