Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Aromat en zout

Geplaatst door Lassie op January 21, 2006 om 11:58

January 21, 2006 om 11:58
zout bevat geen calorieeen
(meeste specerijien/kruiden in verwaarloosbare hoeveelheid)

sommige mixen bevatten wat koolhydraten, maar ook dit lijkt me verwaarloosbaar, zolang je het niet met een lepel naar binnen gaat werken.
January 25, 2006 om 09:30
uit nieuwsgierigheid nu maar eens een kruidenmix erbij gepakt
bevat 87 kcal per 100 gram, ik gebruik minder dan 5 gram per keer, dus dat is ongeveer 4kcal per keer.

is het zo belangrijk om precies te weten hoeveel kcal je gebruikt, gewichten op de weegschaal lees ik ook niet op de gram precies af, zo nauwkeurig is ie niet.
ik ga als ik tel altijd uit van een foutmarge, netzo als er een verschil zit tussen de kcal uit tabel en omgerekende.
January 25, 2006 om 11:24
Hoe komt het eigenlijk dat er in zout geen kcal zitten? Want bij verbranding zal er toch wel iets van energie vrij komen? Of is deze hoeveelheid zo klein dat het verwaarloosbaar is?
January 25, 2006 om 13:35
In zout zitten geen caloriën. Je verbrandt het ook niet. Je lichaam neemt het wel op om het te gebruiken, maar niet om het te verbranden. Het is natriumchloride, meer niet, twee atoompjes aan elkaar (per molecuul, niet per korreltje). Het bevat geen koolhydraten, eiwitten, vetten of alcohol, en díe leveren caloriën. Dat zit alleen in dingen die ooit levend zijn geweest: planten, dieren en micro-organismen. Zout is een mineraal, vergelijkbaar met steen.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.