Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

vochtvasthouden?

Geplaatst door Antjev op March 28, 2006 om 01:45

March 28, 2006 om 01:45
ik zit met een vraag en misschien kan iemand me ermee helpen
ik heb een weegschaal met vocht en vetmeting,nu ben ik vanaf 1 januari 17 kilo afgevallen ,maar mijn vochtgehalte wordt steeds hoger.....
ik ben van 52.4 naar 56.4 gegaan in diezelfde periode
is dit normaal of hou ik nu vocht vast?
is er iemand die dit weet en me kan vertellen of ik er iets aan moet doen
en zo ja wat ik er dan aan moet doen
:venus: groetjes van antje
March 28, 2006 om 03:44
Ik heb ook een weegschaal met vocht en vet meeting, wat mij is opgevallen is dat als ik mij s'avonds weeg dat mijn vet gehalte veel lager is dan de volgende morgen , mijn vochtgehalte is dan veel hoger, dat het vochtgehalte s'morgens lager is komt omdat je de hele nacht niet gedronken hebt.
Het verschil in vetgehalte van bv 27 % s'avonds naar 35% kan ik dus niet verklaren, ik kan me dus niet voorstellen dat je in een enkele nacht 8% meer vet kweekt.
Je moet dit maar zien als een wip :opdewip:, met aan de ene kant het vocht en aan de andere kant het vet
Bij mij zit er dus duidelijk verschil in de ochtend en avond, ik vraag me dus af hoe betrouwbaar de vet meeting is.
Als je bang bent dat je vocht vasthoudt let dan eens op of je s.avonds opgzette enkels hebt , kun je er een putje in duwen ?.
Ik heb zelf geen ervaring in vocht vast houden dus veel kan ik daar niet over zeggen
Willy

March 28, 2006 om 03:52
Volgens mij komt het omdat spieren een groter percentage vocht hebben dan vet. Als je spier/vetverhouding beter wordt neemt het percentage water in je lichaam toe.
March 28, 2006 om 05:28
Je moet zo een weegschaal niet serieus nemen, echt niet, klopt voor geen meter.

Als je iets vochtige voeten hebt , maar niks gedronken hebt over de hele dag staat hij ook op zijn maximaal.

Maak je er dus maar niet druk om.
:knuffel:Debster
March 28, 2006 om 06:56
ik moet ook zeggen dat ik me er niet echt druk om maak ,
maar ik wist of het normaal was
ik weeg mezelf altijd in de ochtend ,dus wat dat betreft moet het geen verschil maken.
ik denk inderdaad dat het misschien te maken kan hebben met,mijn verhoudingen vet/spieren .
ik ben nu natuurlijk meer aan het trainen en al flink afgevallen.
ik ga er maar van uit dat dat de reden is
allen bedankt voor jullie reactie
:venus:groetjes van antje
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.