Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Slik jij extra vitamines e.d?

Geplaatst door Wombat op June 8, 2006 om 10:46

June 8, 2006 om 10:46
Ik had een discussie met een vriendin die beweerde dat je altijd vitaminepillen e.d. moet slikken omdat door de huidige manier van teelt en de productie van voedingsmiddelen er bijna niets meer in zit.... Zij slikt allerlei gezondheidspillen naast haar gezonde eten en ik denk dat het totaal niet nodig is.

Vandaar dat ik het ook aan de nieuwe dietiste Kim heb gevraagd. Zij zegt ook dat het niet nodig is mits je voldoende groente, fruit, melk, brood e.d. eet zodat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Het is een fabeltje dat er minder vitamines in de huidige groenten en fruit zitten.

Nou was ik wel eens benieuwd of er veel mensen zijn die toch die pillen slikken en waarom.
June 8, 2006 om 10:52
ik neem af en toe wel eens een multivitamine bruistablet. Meestal doe ik dit als ik me slap voel of een tijdje wat minder oke gegeten heb. dit doe ik dan een aantal dagen achter elkaar tot ik me weer fit en vol energie voel. Ook met verkoudheid neem ik extra vitaminen (je lichaam moet dan al zo hard werken, dus dan maar zeker zorgen dat alles binnenkomt)
June 8, 2006 om 17:29
ik slik al ruim een jaar plantina vitamines, "aanbevolen door topsporters". Het bevalt me prima, en ik ga ervan uit: over het algemeen beter te veel dan te weinig. Bovendien is er onderzoek gedaan naar groenten en fruit en is gebleken dat er ten opzichte van 10 jaar geleden beduidend minder vitamines e.d. in zit. Bovendien hoor ik tot die 80% die wel weet dat je voldoende groenten en fruit moet eten, maar het nooit doet (niet omdat ik niet wil, het komt er gewoon nooit van).
June 9, 2006 om 10:37
bij vitaminen enzo is teveel net zo slecht als te weinig. vitamine C scheid je wel gewoon uit als je teveel krijgt, maar andere vitaminen en mineralen kunnen juist wel schadelijk zijn als je er te veel van binnenkrijgt (daarom vind ik die vitaminetabletten waar je 1000% van de ADH binnenkrijgt niet echt geweldig)
June 9, 2006 om 11:21
:oy:

Dagelijks slikken vind ik niet nodig, maar in de winter een vitaminekuur kan geen kwaad denk ik.
Als ik me moe voel zou ik eerder magnesium nemen voor een paar weekjes. Als je veel sport verbruik je er veel en dan is het wel handig dat je wat supplementen neemt soms.
Het helpt tegen vermoeidheid, maar ook tegen depressieve buitjes en alsof dat nog niet genoeg was ook nog eens tegen verzuring!

:hangmat2:
June 14, 2006 om 14:29
Zo'n anderhalf jaar geleden ben ik erg ziek geweest. vorig jaar had ik ook nog allerlei vage klachten als hoofdpijn, maagpijn, last van spieren etc. Ik voelde me 'geestelijk'super maar lichamelijk had ik altijd wat. Ook oogontstekingen, misselijkheid etc.

Ik ben begonnen met herbalife. Ik neem nu dagelijks een shake (niet 250 ml maar 175 ml) en de multi en vezel tabletten. En ik voel me heerlijk; ik ben super opgeknapt sinds vorig jaar. Ik heb al 10 maanden geen migraine meer gehad, kan b eter naar de wc en mijn maag houdt zich rustig.

Dus bij mij helpt het wel :).

June 15, 2006 om 06:44
Ik slik Chlorella, zoek maar via google wat dit is. Het is een te lang verhaal om dat hier allemaal te plaatsen. Het is een groene alg die zeer gezond schijnt te zijn. Ik voel me ook goed, ik slik het nu een maand en ben er zeer te spreken over.
June 18, 2006 om 23:00
Hier in Australie is het fruit heerlijk, vers van de boom, evenals de groenten.

In Nederland wordt vooral veel kasgroenten verkocht en geimporteerd citrusfruit wat dan natuurlijk niet zo lekker is dan als het wat langer aan de boom mag rijpen. Net als die tomaten.... de tomaten in NL zijn allemaal kasplantjes, en geen hond in NL weet dat je ze niet in de koelkast moet bewaren omdat ze dan helemaal naar niks smaken, de smaak komt eraan als ze kunnen rijpen, dus buiten de koelkast!

Maar dat is wat anders dan de vitamine inhoud...

June 19, 2006 om 13:32
Ik slik elke dag zo'n multi-vitaminetabletje, Dagravit.
Ik ben/was een heel strenge lijner en eet heel gezond, maar voor alle zekerheid slik ik toch zo'n pilletje.
Kan volgens mij geen kwaad.
August 1, 2006 om 07:29
Een heel goede vraag! Ik heb me die enkele maanden geleden ook gesteld en ben sindsdien beginnen zoeken naar allerlei informatie. Ik moet zeggen: de meningen zijn sterk verdeeld. De ene deskundige zegt dat je absoluut moet extra slikken, om redenen die hierboven zijn vermeld; de andere vindt het larie en zegt dat je lichaam enkel baat heeft bij natuurlijke vitaminen en mineralen uit je voeding.
Ikzelf vind de argumenten van de vitamine-adepten sterker en heb besloten extra te gaan slikken. Zo neem ik Supradyn Energie, een complex van vitaminen en mineralen en neem ik een extra dosis vitamine C. Ik blijf er wel verder over lezen, want over het gebruik is men het ook niet eens.
Ik ben ook van plan een haaranalyse te laten doen, omdat men zo kan bepalen welke vitaminen en mineralen precies bij jou ontbreken. Zo slik je niet overbodig.

August 1, 2006 om 08:08
Afgelopen week was ik op vakantie met de fiets, wat neerkwam op de hele dag fietsen (= meer vraag naar vitamines) en nogal simpel eten (= minder aanbod van vitamines), dus toen heb ik wel elke dag een multivitaminepil genomen. Maar normaal gesproken doe ik dat niet. Ik eet ruim genoeg fruit, groente, brood, zuivel, enzovoort, dus dan vind ik het niet nodig.
August 7, 2006 om 17:27
Ik ga me heel slapjes voelen als ik geen ijzertabletjes neem. En die neem ik dan meteen met een vitamine C kauwtabeltje met 83% van de a.d.h. , dan kan ik lekker blijven springen als ik zin heb.

Ook slik ik biergisttabletten, die zijn bloedzuiverend en omdat afvalstoffen opgeslagen worden in lichaamsvet komen die brij en heb ik dus meer kans ziek te worden, nou mooi niet! En uiteraard word mijn huid nog wel eens een beetje vettig bijvoorbeeld tegen de menstruatie, en tis een inwendige huisverzorgings tabletje. verder heeft een een positief effect op de spijsvertering dus t zal wel.

En ik kocht ook ooit een pot met appelazijncapsules en die maak ik nu ook maar even op. Geen idee of dat werkt eigenlijk....nou ja, baadt het niet dan schaadt het niet zullen we maar zeggen, haha.

Vitamine C, Ijzertabletten, Biergist, t kost allemaal bijna niets en ik doe er jaren mee. Lang leve het Kruidvat.

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.