Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Nog een oproep: picknick!!

Geplaatst door Katsumi op June 9, 2006 om 12:06

June 9, 2006 om 12:06
Hoi nog maar eens.

het buffet voor morgen staat dus vast. Met dank voor de reacties en tips. Die tip van Pandorake gebruik ik zeker: watermeloen in hoekjes snijden en mooi stapelen. Misschien daarbij ook nog aardbeien met slagroom? Jullie hebben me daarvoor alvast mooi uit de slag geholpen.
Maaarrruuuu
Mijn stiefjes zijn net aangekomen, en kwamen met de vraag of we dit weekend ook nog kunnen picknicken (ter verduidelijking: ze vragen dit al weken maar ik moest altijd afhaken wegens het slechte weer) Iemand lekkere picknicktips voor kinderen?
Goh, als dit ook nog lukt dan wordt dit een superweekend voor die kinderen!! Zaterdag koud buffet, zondagmiddag picknick en zondagnamiddag op vaderdagbezoek bij opa (mijn vader dus) met taart en lekkers toe...
Wie wil me helpen dit weekend tot een compleet feest te maken :party2:
Dus: kinder-picknick-tips gevraagd
Bedankt en liefs
Ben er al helemaal op verheugd
Catherine :botje:
:kisskiss:
June 9, 2006 om 12:42
Ben je niet een beetje vroeg met vaderdag? Das toch pas de derde zondag in juni?
Lekker voor een picknick... ik denk nog even na :ffdenken:
June 9, 2006 om 13:10
hoi Lian,

Bij ons in België :belgie: is vaderdag het tweede weekend van juni. Vandaar dat ik een superweekend wilde voor de kids en hun papa...
Tips blijven dus welkom;)
Catherine
June 10, 2006 om 00:57
Kinderen denken heel anders als volwassenen over eten. Althans de kinderen onder een jaar of 10. Voor hen maakt het niet uit of een tomaat nu in plakjes of in een leuk sterretje gesneden is... het is tomaat... het is lekker of het is vies.

Voor hen is picknicken niet lekker buiten eten, al dan niet romantisch op een kleed de lekkerste recepten eten... voor kinderen is picknicken lekker met je boterham lopen en ravotten in plaats van aan tafel met je bord voor je neus.

Dus maak voor de kinderen vooral dingen die ze uit de hand kunnen eten. Een lekkere sandwich, of een lekkere boterham met pasta, pindakaas.
Als toetje wat lekkere aardbeien met suiker.
Wat het bij kinderen ook altijd goed doen zijn die prikkers met lekkers. Dus een schijfje komkommer, augurk, kaas, cocktailworstje uitje druifje etc etc

Overigens.
Wist je dat koffiefilters handige kinderbakjes zijn.
Hier krijgen ze er aan het strand wat chips in.

Maar om het voor de kinderen leuk te houden doe dan wat spelletjes. Een speurspel of neem grote zakken mee (zakloopwedstrijd) of neem wat blikken mee met een tennisbal (balgooien) etc

Fijn weekeind.

Onbekend
June 10, 2006 om 02:46
Ben jij ff vroeg op! :)

Vreemd dat vaderdag op andere dagen valt in België en Nederland. Hier is het dus ook morgen en ik moet nog iets zoeken ... Oeps

Bedankt voor je speciale vermelding... :D Nu was ik natuurlijk zo gevleid dat ik je weer wou helpen. Omdat ik geen inspiratie had heb ik mijn beste vriend Google maar eens aan het werk gezet en volgende site vond ik wel leuk:
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/picknick.asp
Als je een beetje naar onder scrollt kan je kijken naar recepten voor sandwiches en slaatjes, omdat ik niet goed wist of je enkel dacht aan broodjes of ook aan pastaslaatjes enzo
Hopelijk heb je er wat aan
(Jammer dat je hier geen links kan plaatsen, dus je zult moeten copy-paste doen om op de site te geraken)
June 10, 2006 om 13:17
Dat van die prikkers doe ik ook met mijn kids op een picknick dag..
Ik heb er speciale plastic stokjes voor maar het kan natuurlijk ook aan sate prikkers.
Allemaal verschillende bakjes vul ik met komkommer, tomaat (cherry), aarbeien, appel , meloen nou ja eigenlijk van alles. Die zet ik op de picknickkleed klaar en ze kunnen zelf hun fruitstok gaan maken.
Erg gezellig vin ik!

Veel plezier met de picknick, het weer zit in elk geval mee!

Groetjes Daffie :bloemen:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.