Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

'Slecht' afgevallen... Hoe krijg ik dit nog goed?

Geplaatst door S18 op June 30, 2006 om 10:00

S18
June 30, 2006 om 10:00
Ik ben enorm veel afgevallen op een hele slechte manier.
Vaak niet meer dan 300 calorieen per dag (wat ik ook vaak uitbraakte) en dus heel slecht, dat hoeft me echt niet uitgelegd te worden. daar heb ik spijt van.

Ik kreeg het een paar weken geleden enorm benauwd in de douche en viel bijna flauw; dat was voor mij de druppel. Ik besloot toch om de laatste paar kilo op een gezonde manier af te vallen.

Ik ben nu in een paar maanden tijd ruim 45 kg afgevallen wat dus absurd is, en nu eet ik gewoon, oa. 6 boterhammen per dag en goed diner. Natuurlijk kom ik ook weer aan... Maar hoe kan ik dit stoppen? wanneer is mijn lichaam gewend aan deze hoeveelheid omschakeling want ik wil gewoon verder gaan met afvallen :(

Kan iemand me helpen/tips geven?
June 30, 2006 om 10:05
Eerlijk gezegt, ben ik benieuwd naar je gewicht en je lengte (aangezien je je profiel nog niet hebt ingevoerd).

wellicht dat het weten van die gegevens ook helpt bij het tips geven. Als je bijv 1.80 bent en 50 kg weegt, zal je denk ik ander advies krijgen dan wanneer je 1.80 bent en 80 kg weegt :)

het is volgens mij wel, dat je het aantal kcal rustigaan moet opbouwen, en niet van 300 naar 2000 per dag gaan ofzo. Je lichaam moet ook rustigaan weer meer gaan verbruiken.
S18
June 30, 2006 om 10:10
Ik ben 18 jaar, man dus inmiddels en 1.86 m... ik weeg nu 83 kg.

Mijn streefgewicht zit ik nog niet op, wel op 'gezond' gewicht.
Maar dankjewel voor de tip in ieder geval:) ik ben inderdaad van nog geen 100 calorieen die dag naar 1200 gegaan en dit heb ik een tijd volgehouden...
June 30, 2006 om 11:18
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het erg knap van je vind dat je zoveel bent afgevallen!! (ook al was het dan op een slechte manier) :)

Over dat bijna flauwvallen in de douche: dat heb ik zelf ook soms (en niet alleen in periodes als ik weinig eet, maar ook in gezonde periodes) Erg vervelend en de eerste keren ook best wel eng. Ik denk dat ik gewoon wat gevoeliger ben voor een hoge luchtvochtigheid ofzo.

Ik heb periodes waarin ik veel te weinig eet, maar ook periodes waarin ik normaal eet. Zoals je al wel hebt gemerkt moet je niet meteen weer veel eten na zo'n slechte periode. Ikzelf krijg dan enorme buikkrampen en moet soms overgeven (niet expres) omdat mijn lichaam al dat eten ineens niet meer kan verwerken ofzo. Dus wat ik als advies wil geven is probeer die eerste dagen een beetje lichte, makkelijk verteerbare dingen te eten (beschuit, soep, fruit/groente, je weet wel: de dingen die je moeder je voert als je ziek bent ;) ) zodat je lichaam weer went aan het verteren van voedsel. Niet meteen schrikken als je een paar kilo aankomt, dat stabiliseert wel. Probeer gezond te eten en genoeg te bewegen ;)
June 30, 2006 om 11:57
Het lijkt me beter als je eerst even niet meer lijnt, eet normaal, dus niet extreem vet enz. maar gezond, wel normale porties. Als je je weer wat beter voelt en aangesterkt bent, kan je opnieuw verder gaan tot je streefgewicht met een verantwoord dieet.

Veel succes, Esther
June 30, 2006 om 13:08
Kijk eens op www.slank-en-sterk.nl hier staat zo veel over het opbouwen van je eten en hierdoor het versnellen van je stofwisseling. Ik zelf at ook altijd veeel te weinig en was 1 van die personen die dan van 1 koekje al aankwam. Nu eet ik echt de hele dag door en in het weekend neem ik vaak genoeg een lekker toetje of een chipje. Vandaag ook heb ik heerlijk tapas gegeten met m'n moeder. Ik hoef niet bang te zijn dat ik er van aankom, want mijn lichaam is het nu gewend om razend snel te verbranden.
Daarnaast val ik nog steeds af, ik kom van de 74.5 kg en weeg nu 59.5

groetjes,
Irene
Eva
July 5, 2006 om 02:32
wat dacht je van een bezoek aan je huisarts? die kan je doorverwijzen naar een dietiste om je te begeleiden. Je hebt je interne huishouding waarschijnlijk behoorlijk om zeep geholpen en een beetje goede begeleiding kan je wel gebruiken denk ik
succes ermee
July 5, 2006 om 05:48
S18, op deze site staat precies beschreven wat je moet doen als je slecht bent afgevallen:

http://www.slank-en-sterk.nl/

Maar het lijkt me verstandig om ook een diëtist te raadplegen.

Groetjes Ish:girl:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.