Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Het broodwisseldieet

Geplaatst door Linsy op May 5, 2004 om 06:42

May 5, 2004 om 06:42
ik las dit ergens op een stie en vroeg me af of iemand hier al ervanring mee heeft. ik ben zelf dol op brood dus af en toe zo een dag lijkt me geen probleem wie weet er meer van, of heeft ervaring???

Het broodwisseldieet is een eenvoudig maar doeltreffend dieet om in korte tijd enkele kilo's kwijt te raken. De ene dag gebruik je uitsluitend volkorenbrood en als drank mineraalwater, koffie of thee (zonder suiker en melk), de andere dag eet je weer normaal en gevarieerd. De gewone dagen en brooddagen worden om en om afgewisseld.Tijdens een brooddag kun je zoveel volkorenbrood eten als je maar wilt: boterhammen, bolletjes of lekker geroosterd voor de afwisseling, maar zonder iets erop. Het is belangrijk dat je daarbij veel drinkt, maar alleen mineraalwater of koffie of thee, zonder suiker en melk. Geen andere dranken.

Op deze manier kun je per week tot twee kilo afvallen. En om het gewicht daarna op peil te houden kun je zo nu en dan een 'brooddag' inlassen. Brood is een basisvoedingsmiddel met veel koolhydraten en weinig vet. Het levert bovendien vitamines en mineralen en het bevat voedingsvezel, dat goed is voor de darmwerking.

May 5, 2004 om 08:26
niks mis mee op zich, maar wat gebeurt er als je weer stopt met die dagelijke broodtoestanden?

eet lekker en gevarieerd, en lief zijn voor je darmen is nooit weg... die zijn erg blij met voedsel dat net als jij, bestaat uit 70 % vocht: fruit en groente!

dus als je eten nou voor 70 % uit fruit en groente bestaat en die andere 30 % uit alles wat jij lekker vindt, ben je al een heel eind op de goede weg!

maar ja, das mijn mening, en je weet het: zoveel mensen, zoveel meningen... doeidoei
May 6, 2004 om 07:15
ik heb ook ooit eens het brood dieet gedaan maar naar een week wil je toch wel wat op je brood hebben anders ga je de volgende dag alleen maar lekker dingen eten.
Ik eet liever elke dag wat van alles zo leer je ook je eet patroon aan te passen en alle voedingsmiddelen per dag binnen te krijgen.

Het is wel te doen hoor zo brooddag maar misschien meer om op gewicht te blijven

succes
miranda
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.