Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

weegschaal blijft maar op het zelfde hangen.........

Geplaatst door Sonnie1983 op July 19, 2006 om 01:49

July 19, 2006 om 01:49
hallo,

ik word er een beetje moedeloos van. nu toch paar weekjes echt serieus bezig. week of 2 ong. nu. en weegschaal blijft toch nog op hetzelfde hangen.

terwijl ik toch vorige week al 1x gesport heb. 2x een uur heb gelopen en 1x een 3 kwartier ong.

gister ben ik te voet naar sportschool gegaan. dat was heen en terug samen half uurtje. en daar heb ik gister been en bil en buik spier oefeningen gedaan omdat die ook strak moeten worden natuurlijk.

verder eet ik goed (naar mijn idee) heb juist net half uurtje voordat we eten weer honger (had ik voorheen niet want dan at ik gewoon ook al had ik geen honger)

en drink eigenlijk alleen water of cristal clear (zit ook geen eiwit, vet, koolhydraten in)

savonds eten we gewoon vlees, groente, aardappels. en later op de avond eten we nog alle 2 een puddinkje van becel. waar ook niks in zit (staat op verpakking)

kwou dat er is wat af ging...........

gr
July 19, 2006 om 05:53
Hoi Sonny,

Het klinkt misschien cliche maar ... je hoeft de weegschaal niet te laten bepalen of je een goed resultaat hebt gehaald. Als jij goed gegeten hebt, voldoende beweging genomen hebt en je daardoor goed voelt, waarom dan bevestiging zoeken bij een ding als een weegschaal. Je weet zelf toch het best of je doelstelling hebt bereikt.

Succes!

July 25, 2006 om 05:37
Als je plotseling van niets doen naar een actief leven gaat bouw je spieren op, en die zijn ook erg zwaar, je kunt dan wel VET verliezen maar je krijgt er spieren voor terug. Bovendien hou je (ik tenminste) enorm veel vocht vast kan soms (is me verteld) 1 tot 3 kilo schelen. Daar hou ik me aan vast, ik woog vorige week voor het eerst onder de 80 en nu er weer ruim boven (nl 80,5). Ik hoop straks als het weer kouder word ik wel ea weer kwijt raakt. Een familielid was in frankrijk (droge warme lucht) geweest en die zei tegen me dat ze al bij de grens van NL haar enkels al voelde opzwellen. hahaha daar hou ik me dan maar aan vast.
July 25, 2006 om 09:17
Kijk gewoon naar je kleren, naar hoe je je voelt, hoe je je nu kunt bewegen en houd dat als maatstaf aan, niet die stomme cijfertjes op de weegschaal! Is voor mij inmiddels natuurlijk makkelijk praten, maar ik ben dan ook al vanaf 2 januari bezig en daar zijn echt weken bij geweest waarop ik rond hetzelfde gewicht bleef hangen!! Het beste is gewoon om je daar niks van aan te trekken, ervoor te zorgen dat je lekker in je vel zit (ik heb gemerkt dat dat ook een groot verschil kan uitmaken tussen 'blijven hangen' en weer gewoon afvallen...) en verder gewoon gezond eten (niet ineens veel minder gaan eten hoor!) en lekker sporten!

Je kan natuurlijk wel je frequentie of de intensiteit van het sporten aan gaan passen bij een ongeveer gelijk eetpatroon. Dat wil ook nog wel eens helpen. Of ga eens een poosje een andere sport doen dan je nu al een tijd doet, ook dat kan schelen! Ik heb tijdens mijn vakantie om de andere dag baantjes gezwommen en in die 2 weken vakantie wel wat opgelet maar niet echt extreem gelijnd en toch was ik na die 2 weken op mijn vaste weegdag een halve kilo kwijt!!! (Dat is me eigenlijk nog nooit gelukt: met minder gewicht van vakantie terugkomen dan ik had meegenomen... :D:D:D)

Succes!! En vergeet vooral niet dat al die kilo's er ook maanden over gedaan hebben om te blijven 'plakken'... Dus is het ook niet gek dat je er maanden over doet om ze weer kwijt te raken!
July 29, 2006 om 05:00
wie herkent dit? ik ben nu bijna 3 maanden aan het lijen, wat op zich goed gaat, maar voordat ik ongesteld moet worden gaat er niets vanaf. En als ik het dan gehad heb is er binnen 1 dag een pond af. Is dit vocht of hormanen.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.