Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

weekje Low Carb??

Geplaatst door Sandra84 op July 19, 2006 om 07:04

July 19, 2006 om 07:04
Als ik naar mijn eetdagboekje kijk, dan zie ik dat mijn energie die ik binnenkrijg voornamelijk uit koolhydraten bestaan (gemiddeld genomen 65% koolh. 20%eiwit 15% vet). (ik ben wel al van mn "suikerverslaving" af, dus kan best zonder)

ik zat te denken, als ik nu een weekje low carb ga leven, zal mn gewicht (en vet) dan sneller zakken (omdat er opeens minder koolhydraten binnenkomen dan normaal)? Ik eet ook veel fruit, waar uiteraard weer vrij veel koolh inzitten

heeft iemand wel eens een low carb weekje tussendoor gedaan? of werkt dat alleen op lange termijn?

vraag ik me gewoon af :)
August 1, 2006 om 03:13
Een weekje low carb heeft geen enkele zin. Het duurt een paar dagen voor je lichaam er aan gewend is en dan gaat het afvallen pas beginnen. Low Carb is verder wel een ideale manier van afvallen. Je hebt geen honger, je hoeft geen kcal te tellen. En als je je houdt aan de voorschriften dan ook gegarandeerd resultaat. Ik ben vorig jaar 25 kilo afgevallen. Heb een rustpauze ingelast vanaf vorig jaar september en wil vanaf september nog eens 15 kilo kwijt. En dan zeker weer met Low Carb. Kijk ook eens bij de Atkins Club of de Low Carb Club op dit forum. Daar kunnen we nog wel mensen bij hebben.

Tonia
August 1, 2006 om 17:50
Zoals op andere gedeeltes ook gemeld doe ik ook een versie van LowCarb...

Ik moet je alleen wel zeggen dat ik geen voorstander ben van Atkins.. veel te vet.. vooral verkeerd vet.
Southbeach is stukken gezonder en veel langer vol te houden.

Een weekje heeft absoluut geen zin.. het is een behoorlijke verslaving waar je van af moet ( gezien jouw 65% ben je zeker nog niet van je verslaving af... koolhydraten worden in je lichaam omgezet in suikers...)

Je hebt ongeveer een week nodig om je lichaam op een normaal bloedsuikerspiegel te krijgen en daarna begint het echte werk... dan begint het echte afvallen.

Dus.. voor 1 weekje.. nee niet doen.
August 2, 2006 om 01:44
Ik snap eigenlijk niet waarom niet.
Als ik een paar dagen geen vet tot me neem, en alleen fruit eet (dus ook eigenlijk weinig kcal) dan val ik supersnel af.
Lijkt me, als mijn lijf een paar dagen geen, of weinig koolhydraten binnen krijgt, dat die dat dan ook ergens anders gaat zoeken?
Dus als je bijvoorbeeld, alleen groenten eet, en magere kwark? (Waar ook weinig koolh in zitten)?
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.