Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

NAAR DE VAKANTIE SONJA BAKKER OPPIKKEN??????

Geplaatst door Wolkje op July 27, 2006 om 05:11

July 27, 2006 om 05:11
Hallo,

Heb nu vijf weken vakantie gehad, en was 16,3 :kg: afgevallen met SB dieet
Nu ben ik 15 :kg: kwijt dus...... 1.3:kg aangekomen en wil dit weer oppakken met SB dieet. Maar wat MOEILIJK!!!!!!!!!

25 aug heb ik een fotosessie en wil toch wel weer wat kilo's kwijt in totaal wil ik 22 :kg: kwijt

Wie heeft het zelfde probleem en hoe gaan jullie er mee om????

Toch is het niet slecht 1.3 :kg: want ik heb onwijs veel gegeten en gedronken....hihihi

AUB reageer als je er ervaring mee heb.

Bedankt Wolkje :storm:
July 31, 2006 om 04:08
Ik ben nu ook begonnen vandaag met het Sonja Bakker dieet, Ik wil er helemaal voor gaan en ben dus heel benieuwd hoe het zal verlopen. Ik ben net terug van vakantie en was eigenlijk niks aaangekomen maar er moest zowiezo nog veel van af al voor de vakantie. Ik ben 1.62 en weeg 74 kilo, ik heb mijn einddatum op 31 oktober gezet net voordat de winter garderobbe aangepast kan worden.
Misschien dat we elkaar kunnen aanmoedigen en ondersteunen.
Succes allemaal Wendy
August 1, 2006 om 04:58
IK ben vandaag met dag 2 bezig en ik moet zeggen dat het wel moeilijk is zo na de vakantie, want mijn maag is net even wat meer eten gewend dan wat ik nu binnen krijg, hoe lossen jullie dat op?
Wendy
August 1, 2006 om 06:19
Je bedoelt natuurlijk "Na je vakantie" ... ik ben maandag 17 juli begonnen met de Sonja Bakker leefmethode, want zo zie ik dat boek van haar .. een leefmethode. Dieten zijn voor even, die zijn tijdelijk.
Als ik lees hoeveel jij bent afgevallen, word ik wel errug blij. Ik wil dat ook errug graag en met de menu's en de aangegeven hoeveelheden door Sonja moet dat niet moeilijk zijn. Ik heb soms het gevoel alsof ik in een hotel woon en dan loop ik naar de keuken waar ik haar menu's uitgetypt heb liggen en bekijk ik wat ik mag eten en wat het ontbijt, de lunch of het diner van die dag is, leuk hoor. En vooral ook de boodschappenlijstjes maken op zondagavond voor de rest van de week, leuk allemaal. Ook dat je nieuwe gerechten ontdekt en allerlei produkten leert eten, zoals de kabeljauwfilet, dat deden wij eigenlijk nooit.
:waterdrinken:
Kortom: LATEN WE ER MET Z'N ALLEN VOOR GAAN !!! We weten dat we het doen voor een betere gezondheid! En daar worden we allemaal blijer van.
:vrienden:
August 1, 2006 om 06:21
Beste Wendy,

Veel water drinken en zorgen dat je fruitschaal gevuld is met appels, sinaasappels, etc. Kom op ... je kunt het. Eet dat lege gevoel weg met fruit of drink het weg met water.

ZET 'M OP !!!
:yougogirl:
@ntoin
August 2, 2006 om 14:51
Antoine, bedankt voor je reactie, ik ben zeker veel water aan het drinken. Ik heb vanavond op mijn crosstrainer gestaan, en ik zag vandaag op mijn werk dat er eind september een hardloop wedstrijd wordt georganiseerd. Ik denk dat ik daar aan mee ga doen, voor die 5 km natuurlijk. Ik heb er veel zin in, het dieet van Sonja is dan goed vol te houden en ik ging vanmorgen op de weegschaal staan en zag dat ik in 3 dagen al bijna 2 kilo kwijt was. Jippie :kringdans:
Ik weet dat er een hoop vocht bij zit maar dan toch.
Hoeveel kilo moet jij kwijt?
August 6, 2006 om 03:08
Hoi Leweruno,

Ik wil dolgraag 15 kg kwijt. Wij hebben er nu bijna 3 weken opzitten met het heerlijke boek van Sonja Bakker en ik zag vanmorgen dat ik 2,7 kg kwijt ben, terwijl we gisteravond een feest hadden waar onverwacht ineens allerlei overheerlijke hapjes verschenen en we samen (mijn man en ik) besloten om een bordje verantwoorde hapjes te nemen (meloen met ham, 2 kippestukjes, champignons, etc.) We durfden daarom ook bijna niet te wegen, maar ik mag er sinds vanmorgen toch weer een halve kg afstrepen, hoera.
Vandaag heb ik een meidendag en die is ook gevaarlijk, maar ik heb al aangegeven dat ik niet mee uit ga eten vanavond, dat wil ik niet, gewoon thuis eten wat Sonja voorschrijft en dat is al heerlijk voor vanavond (vis met gebakken aardappeltjes en salade .. jammie).

We gaan ervoor !!! Ik vind dit zo'n heerlijke ontwikkeling .. gewoon iets aanpakken en ermee doorgaan!

Ik heb ook een crosstrainer, maar die zit nog in de doos. Het schijnt best een groot ding te zijn, dus ik wil 'm het liefst in de garage plaatsen, maar tsja ... die moet in onze zomervakantie straks eerst worden leeggeruimd. Dus daarna ga ik ook aan de slag op de trainer.
Doorgaans probeer ik in een week 2 maal 12,5 km te fietsen hier in de omgeving. Dat is de laatste week dus niet gelukt door de vele buien, maar zodra ik weer kan ... ga ik weer.

Groetjes en zet 'm op! :hi:
@ntoin
August 6, 2006 om 20:38
Ha die Antoine, lijkt me inderdaad ook erg moeilijk al die dagen en knap dat je dan toch bent afgevallen. Ik hou me er strikt aan en dat valt niet altijd mee. Ik heb erge honger tussendoor maar ik moet zeggen dat wordt iedere dag weer wat minder. Dus wie weet wen ik er nog aan. Nu ik in de nacht zit, gaat het eigenlijk wel, ik heb mijn collega's ook allemaal kunnen aansporen om met me mee te doen. Teminste degene die ook wat overtollige kilootjes kwijt moeten.
Van de week heb ik dagdiensten en dan probeer ik ook alijd te fietsen. Het is 18 kilometer enkele reis dus dat tikt lekker aan.
Nou succes maar weer zal ik maar zeggen
doe je best dan doe ik het ook! Wendy
August 7, 2006 om 00:57
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Voor de vakantie was ik supergoed bezig en toen kwam Pinkpop en mijn vakantie. Ik heb weken na mijn vakantie nog geprobeerd om af te vallen, maar als ik op maandag begon met lijnen, dan was ik dat dinsdags alweer vergeten.

Toen heb ik ook het SB boek gekocht en toen is bij mij de knop omgegaan. Ik begin nu met week drie en ik vind het super. Ben in totaal 2.7 kilo kwijt en ik merk wel dat het nu minder gaat, maar dat geeft niet. Op twee dagen na heb ik me precies aan haar dieet gehouden en het gaat nog steeds goed.

Ik heb nog nooit zoveel aardappels gegeten, maar ik vind het heerlijk. Het is absoluut niet te weinig en ik ben nog niets tegengekomen, wat ik niet lust. Het gaat dus super.

Kortom.....probeer die knop te vinden en ga er dan weer voor. Wat misschien helpt, is de ingredienten in huis halen om weer met SB te beginnen. Dan voel je je misschien min of meer verplicht om toch SB weer op te pakken.

Succes....

16 kilo???? Ik hoef nog maar 4 kilo, dus dan moet me dat zeker gaan lukken als ik dat zo hoor.

:minielacht:

Nanda
August 7, 2006 om 05:00
Ik was voor de vakantie 14 kilo afgevallen en ben in de vakantie 2,5 kilo aangekomen. Wij hadden dan ook all inclusief, dus ik heb veel gegeten wat SB verboden heeft. Vandaag begin ik ook weer opnieuw met het SB dieet.
Het zal weer even wennen zijn, maar de afgelopen weken heb ik een paar keer zoveel gegeten, dat ik me gewoon vies volgevreten voelde. Tijdens het lijnen heb ik dat niet. Als ik honger heb dan denk ik even aan dat hele volle gevoel. Dan heb ik liever een beetje honger.

Succes!

Groetjes, Ria

August 9, 2006 om 10:21
Hoi,
Ik ben Tooske en schommel al jaren met mijn gewicht. Vorig jaar oktober was ik 78 kilo en ben toen met het South Beach dieet begonnen. Ik moet zeggen, dat werkte perfekt. De kilo's was ik redelijk snel kwijt en in februari woog ik 70,5 kilo. Wat ik erg miste bij dit dieet was brood, melk en pasta, vooral in het begin en de gerechten vond ik nogal bewerkelijk. Door vakanties en gewoon geen discipline zijn er langzaam toch weer kilo's bij gekomen en woog ik vorige week maandag (1 augustus) 76 kilo. Balen dus, want alle kleding die ik zo leuk 2 maatjes kleiner had kunnen kopen zat te strak. Ik ben toen begonnen met het Sonja Bakker dieet en ik moet zeggen: het bevalt prima tot nu toe. 6 uitgebalanceerde eetmomenten per dag en nauwelijks honger of trek. En wat ik heel prettig vind: erg gevarieerd met brood, rijst, zoet en hartig beleg etc. En vooral veel fruit. Vanochtend (9 augustus) heb ik me gewogen en ik was 73,9 kilo. Ik moet wel zeggen dat ik 's avonds wel 1 glaasje rode wijn neem, dus het afvallen zal misschien daardoor iets langzamer gaan dan bij iemand die zich streng aan de regels houdt, maar tot nu toe vind ik dit erg stimulerend. En heel simpel. 9 Weken lang weet je precies wat je mag eten en drinken en weet je precies welke boodschappen je in huis moet halen. Ik ben nu super gemotiveerd in ieder geval. "Helaas" ga ik over 3 weken met vakantie en dan zal ik het dieet wel een klein beetje los laten, maar ik probeer het zeker in de hand te houden en ga na de vakantie weer vol goede moed richting 31 december en de 66 kilo.
August 9, 2006 om 11:00
Hallo allemaal!

Ik ben maandagmiddag aan het bakkeren geslagen... ben nu al 8 ons kwijt!!! Nog 10 kilo, ik heb goede moed en heb er zin in! Wie heeft er positieve ervaringen met Sonja?
Succes allemaal,

Sjnoekie
August 11, 2006 om 04:40
Nou... ik ben nu sinds 1 augustus bezig, dus een kleine 2 weken en het gaat me eigenlijk best makkelijk af. Vanochtend :weegschaalrose: en het resultaat is 3.1 kilo eraf :jippie:. Gisteren een moeilijke dag gehad. Veel fruit en sla en weinig hartigs en dat mis ik dan toch wel. Ik smokkel nog wel elke dag een beetje hoor :dom:. Neem 's avonds 1 rood wijntje en ik kan het glas melk/karnemelk bij de lunch niet laten staan. Dan maar een beetje langzamer de kilo's kwijt raken, maar ik heb mezelf tot 31 december gegeven en er moeten er nu nog 7,9 af. Dus dat moet toch lukken? Over 3 weken met vakantie (heerlijk naar de zon in Italie) :zonnen: en dan zal ik me niet zo streng aan het dieet houden, maar er wel een beetje rekening mee houden zodat de schade binnen de perken blijft. Meiden we gaan door :gazodoor: en ik moet zeggen dat het wel helpt om hier op het forum de andere resultaten te lezen. Groetjes en vast een fijn (en hopelijk minder nat) weekend. Tooske
August 11, 2006 om 05:21
Hallo allemaal bedank allemaal voor jullie reactie's!!!!!!!!!!

Onwijs gaaf dat het zo goed gaat met iedereen!!!
Ben vanaf ik het bericht geplaats heb 2.1 :kg : kwijt

En oja, omdat ik niet meer gereageerd heb was omdat ik weer even er tussen uit was naar Limburg........

Onwijs veel succes nog allemaal en ga ervoor............
Wij gaan vanavond even lekker naar de sauna om nog even wat vocht en een strakke huid te krijgen hihihihihi
Doei

Wolkje
:storm:
August 14, 2006 om 02:54
Helemaal depressief naar mijn werk gegaan. Na een gezellig weekend waarbij ik wel rekening heb gehouden met wat ik at en dronk, maar ik me niet aan de dieetdagen heb gehouden woog ik vanochtend 74,5 kilo!!!!!! :schrik: 1,6 kilo aangekomen sinds donderdag. Ik hoop dat het voornamelijk vocht is en ga me vandaag weer braaf aan alle regels houden en zelfs even een beetje strenger. Straf voor mijn uitspattingen. Ik ben boos op mezelf :grrr:
August 15, 2006 om 07:10
Hoi Pasja, heel veel succes hoor. En je hebt gelijk, je moet gewoon even een beetje testen wat voor jou het beste werkt. Als je als basis het eetprogramma van SB maar aanhoudt, dan val je misschien iets minder snel af, maar je houdt het wel beter vol. Tenminste dat is mijn ervaring. Ik drink tusen de middag wel een beker halfvolle melk en neem elke dag bij de lunch een bakje rauwkost naast wat er "voorgeschreven" is door SB. De eerste 10 dagen was ik 2,6 kilo afgevallen, maar helaas (zie mijn berichtje hierboven) heb ik het afgelopen weekend erg gezondigd en was ik dus 1,6 kilo aangekomen...... Maar vanochtend was er al weer een kilo af hoor, dus dat geeft dan genoeg motivatie om vrolijk door te gaan. Ik vind niet alles lekker, houd bijvoorbeeld niet van aardappelen en zoet broodbeleg, maar het is niet anders. Dus vanmiddag 2 beschuiten met appelstroop gegeten en een bakje sla en een glas jus'd'orange. In het programma stond grapefruitsap maar dat hebben ze hier niet in de kantine en ook vruchtenhagel, maar dat lust ik echt niet. Groetjes, Tooske
August 15, 2006 om 16:47
Hoi Beppe/Pasja,
Ik heb al een reactie op jouw topic geplaatst hoor (en ook in mijn dagboek). Heel veel succes. Groetjes, Tooske
August 20, 2006 om 08:11
Hallo Allemaal,

Ik heb besloten om een E-mail naar Sonja Bakker te sturen.

Helaas wil ik misschien wel te snel meer, alles ging zo goed en snel in het begin.
Wat ik ook doe of eet het maakt niet uit!!! Ik val gewoon niet meer af, kom ook niet mer bij gelukkig!!! Maar wil zo graag voor 25 november 60 :kg: wegen want dan heb ik echt mijn streven gehaald. Wordt dan naamelijk 30 jaar hihihi.....

Hoor van veel mensen als je een bericht naar Sonja zend, krijgen veel mensen een reactie van haar. Het zou echt super zijn wil er zelfs voor betalen als het moet!

Iedereen om mij heen vind het zo sterk en goed wat ik gedaan heb nu wil ik het mezelf en de mensen in mijn omgeving ook bewijzen dat die laatste 5 :kg: eraf kunnen.

Houd jullie op de hoogte

X

Wolkje :storm:
Onbekend
September 1, 2006 om 17:16
Ik ben woensdag begonnen..ja ik weet het ; midden in de week!!
Maar ik ga maandag gewoon verder, maar dan start ik met week 1..heb nog niet op de weegschaal gestaan, wil ik na het weekend doen...als ik het volhou om er niet op te gaan staan :D

Ik heb een club opgericht: "Geen dieet, maar Sonja Bakker"
Ik zou zeggen, meld je aan, voor mij is het een geweldige stimulans om moderator te zijn...en samen staan we sterk!!

Groetjes en zet 'm op allemaal.

Groetjes,

Jeannette
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.