Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Sonja Bakker dieet

Geplaatst door Marloes op September 1, 2006 om 15:56

September 1, 2006 om 15:56
mijn schoonzussen hebben goede ervaring met het Sonja bakker dieet.
Wie heeft r hier ervaring mee ? zowel positief als negatief.
als ik het boekje lees de weekmenu s krijg ik al honger op voorhand van die kleine beetjes
September 2, 2006 om 17:05
zelf ben ik nu eind week 3 en het bevalt me goed ...
ik heb er geen honger op moet zelfs echt erg in hebben dat het al tijd is voor mijn tussendoortje ... en mijn avond eten heb ik nog geen ene keer helemaal op kunnen eten ...
en ik voel me er ook goed bij bij sonja bakker eetgewoonte

succes ermee anita ;)
September 8, 2006 om 04:02
hoi, ik ben 4 weken geleden begonnen, heb het vorige week even moeilijk gehad maar toch al 3,3 kilo afgevallen! ik ben tevreden!
de eerste week was echt heel makkelijk, tweede week kreeg ik al weer iets meer trek in lekkers en die derde week, tja toen moest ik ongesteld worden.......had enorm veel zin in een reep chocola, heb ik ook gegeten! maar ja, dat was de enige uitspatting, inderdaad omdat je eigenlijk de heledag wat eet en je daardoor geen trek meer hebt in andere dingen!
je moet inderdaad een beetje creatief zijn met het eten, maak het zodat je het zelf vol kan houden! niet met te veel extraatjes natuurlijk!
September 9, 2006 om 05:42
Morgen de laatste dag van week 2 en ik ben al 4 kilo kwijt! En ik eet toch echt niet te weinig. 's avonds heb ik vaak niet eens trek in een tussendoortje.
Ik be wel benieuwd hoe het straks gaat als de tien weken voorbij zijn. Je kan natuurlijk gewoon weer met week 1 beginnen enzo, maar zijn er al mensen die nu klaar zijn en zelf proberen op gewiht te blijven? Gaat dat goed?

:liloenstitch:
September 10, 2006 om 15:24
Tja, gemengde gevoelens. In de eerste week zit een witte koolsalade. Niet onaardig. Maar dat geknabbel op dat vreselijke konijnenvoer genaamd rauwkost! En nee, het went niet, ook niet met sausjes. Ik eet dat gewoon niet.
Verder vind ik het SB dieet te ingewikkeld om dingen voor de lunch te maken en mee te nemen naar mijn werk.
Dus nu gewoon 1 boterham 's ochtends, twee 's middags, normaal eten 's avonds (met een stukje vlees van rond de 80 gram, geen jus, geen toetje).
Bij de espresso 's avonds nog eventueel een liga of speculaasje. 1 à 2 glaasjes wijn per week.
September 10, 2006 om 18:24
Ik zag vanavond in een flits dat er morgen aandacht besteed wordt aan Sonja Bakker in het programma "Radar". Ik ben benieuwd. Iets zegt mij dat er niet positief over gepraat zal worden :)

Groetjes
Tonno
September 11, 2006 om 15:36
Nee, inderdaad. Niet positief. Het bevestigt hetgeen ik er al van verwachtte. Ik houd me dus bij normaal en gezond eten en zoek het nog steeds in beweging.
September 13, 2006 om 03:54
Sinds Maandag begonnen met het SB dieet, op aanraden van bekende. Ik vind tot nu toe wel dat er een diversiteit is aan smaken. Ik heb bij andere dieet wel eens gebrek aan bepaalde smaken. Dat is nu niet. Moet wel zeggen dat mijn lichaam even heel erg moet wennen aan de hoeveelheden die ik eet. Ook heb ik een probleem met onregelmatige werktijden, waaronder ook 's nachts werken en overdag slapen dat maakt het dubbel zo zwaar.
Maar ik hoop dat het werkt en de eerste aanzet is tot meer.

:doei:
September 14, 2006 om 04:55
:hallo2:
Nou ik vind het prima gaan hoor met SB.
Ik ben maandag begonnen en ik heb 's avonds niet eens trek in mijn tussendoortje terwijl ik anders graag 's avonds nog wat lekkers eet.
Het is ook heel erg afwisselend. Ik kijk elke dag weer benieuwd naar wat ik deze dag weer mag eten.
Ik ben sinds maandag 1,5 kilo kwijt en dat is natuurlijk ook niet verkeerd.
Je moet het even aanpassen in het gezin maar tot op heden is het goed te doen en als ik naar de rest van de 1e en 2e week kijk verwacht ik ook geen problemen.
Ik hoop dat ik over 9 weken heel wat kilo's kwijt ben.

veel succes

:bye: Marian
September 14, 2006 om 10:55
:hello2:

Ik ben ook begonnen afgelopen maandag met het SB dieet. En tot nu toe nog prima te doen .
Ik ben een echte chocolade junk en dat mis ik wel heel erg. Maar met al die tussendoortjes red ik het prima.
Zo nu en dan pas ik het dieet wel wat aan, vooral het avondeten , want niet alles wat daar staat vind ik lekker. Gelukkig hou ik wel van sla , dus dat ik geen probleem.
Morgen ga ik weer op de weegschaal. Afgelopen vrijdag gaf die 85 kilo aan, dus ik ben erg benieuwd of 5 dagen SB -eren al iets heeft opgeleverd.

:dag: Amber

September 18, 2006 om 07:27
Hoi!

Ik moet zeggen dat ik zonder naar dat programma te hebben gekeken ook al een dag door caloriechecker.nl van het voedingscentrum heb gehaald en ik ook onder de 1000 terecht kwam. Maar ik vind dat ik nu met het SB-plan gezonder en gevarieerder eet dan normaal. Als ik ga sporten beloon ik mezelf, mits voor 20.00 en ik er trek in heb, met een liga evergreen.
Ik ben vandaag met de 2de week begonnen en ben 1,9 kilo kwijt geraakt. Eerste dagen ging het rap, daarna heel rustig aan. Ik hoop er veel mee te bereiken.
Het blijft natuurlijk bij ieder dieet zo: als je daarna weer terug valt in je oude gewoontes, zul je weer op je oude gewicht belanden. Niemand kan toveren helaas :)

Sb-ers succes!
January 16, 2007 om 14:46
Ik heb een tijdje (week of 8) Sonja Bakker gedaan. Ik leef al vrij gezond en ben kwa BMI ook net niet te zwaar. Ik doe ook aan hardlopen. Maar een kilo of 5 wilde ik er toch wel af hebben voor de zomer.

Met het Sonja Bakker dieet had ik voortdurend knikknieën van de honger. Voor mij was het echt te weinig eten en voortdurend honger lijden. Soms mocht je als ontbijt alleen een glas jus d'orange en dan als tussendoortje een plak ontbijtkoek. Als ik om 7 uur opsta, red ik het daar niet op tot 13.00 uur hoor!

Ik wil nu beginnen met het wasborddieet. Ik heb hier dus nog geen ervaring mee, maar de theorie klinkt logisch. Je werkt aan het opbouwen van spieren. Omdat spieren veel calorieen nodig hebben, verbrand je automatisch meer vet.

Ik denk dat het wasborddieet in tegenstelling tot hongerdieeten als Sonja Bakker ervoor zorgen dat je geen spieren verbrand, maar vet en juist spieren opbouwt.
January 17, 2007 om 03:40
Ik zit nu halverwege week 2 van SB, ik doe het samen met mijn man en ouders. Ik begon op 101.1 en weeg nu 96.9 ik heb geen honger, vindt de variatie erg fijn en het is voor ons tenminste normaal eten, gewoon je aardappeltje en groente. Ik ben tot nu toe erg blij dat ik het volg en zelfs mijn man is er tevreden over en heeft nog geen zwaar punt gehad. Normaal volgde hij een dieet met zware voeten maar nu is hij vrolijk en heeft er zin in. Hij moet er 50 kwijt dus het duurt zeker nog wel een jaar voor hij klaar is maar het is voor ons een hele goede start!

Iedereen een goeie strijd toegewenst!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.