Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Verhouding automatisch v.s. handmatig bijhouden calorieverbruik

Geplaatst door Bumblebee op September 9, 2006 om 17:06

September 9, 2006 om 17:06
Sinds een paar dagen hou ik het calorieverbruik via de 'handmatige' rekenassistent, dwz met het keuzelijstje van activiteiten. Daarvoor gebruikte ik de 'grove' rekenassistent.

Ik merk dat ik handmatig veel hoger zit dan eerst, ik zou zeer actief zijn in het grove boekje terwijl ik mijn kantoorbaan, autorijden en een beetje boodschappen invul, dat heb ik altijd ingeschat als niet actief tot gemiddeld actief.

Hoe werken die verhoudingen ?

September 13, 2006 om 09:27
Hoi,

Ik heb eerst ook handmatig bijgehouden wat mijn calorieverbruik is en aan de hand daarvan de automatische rekenassistent gebruikt.
Op de dagen dat ik fysiotherapie heb, vul ik licht actief in en op de dagen dat ik geen fysio heb vul ik inactief in.
Dat klopt wel zo'n beetje met hetgeen ik eerst handmatig invulde.
September 15, 2006 om 04:18
Bij mij scheelt het dus 500 tot 800 calorieën en ik begrijp niet hoe dat kan.
Misschien doe ik wel iets fout ?
September 15, 2006 om 05:38
tel je slapen er wel bij?

en tel alle tijdsduren eens bij elkaar op, grote kans dat je niet op 24 uur komt.. (omdat je vaak ergens staat te wachten ofzo..)
September 15, 2006 om 10:24
Het is juist meer dan met BMR :)

En ik vul echt alleen mijn werk, thuis rommelen, boodschappen en hooguit een half uurtje wandelen of fietsen in.

En ik probeer wel altijd goed na te tellen of ik op 24 uur uitkom
September 15, 2006 om 17:31
Bedankt!
:thanx:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.