Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

water

Geplaatst door Neleken op September 20, 2006 om 08:56

September 20, 2006 om 08:56
Ze zeggen altijd dat je moet eten om je motertje draaiende te houden zodat je nog meer afvalt. Dus veel eten zonder te veel kalorieen. Maar nu vroeg ik me af..............zit er in water kalorieen en laat je je spijsvertering met gewoon water drinken ook draaiende houden of is dat juist maar iets om je honger gevoel weg te halen en omdat je lichaam het nodig heeft een 1,5 tot 2 liter per dag( omdat de huid en menselijk lichaam nu eenmaal veel uit water bestaat)

groetjes neleken
September 20, 2006 om 09:19
Water is een levensbehoefte.
Er zitten geen Calorieën in, dus je kunt er niet OP leven. Maar je hebt het wel nodig om te kunnen leven. Zonder water ga je sneller dood, dan zonder eten. Maar dat is omdat we van water zoveel gebruiken en dus geen reserves hebben.

Ons lichaam bestaat niet voor niets uit zoveel water. Allereerst zit het in onze molekulen verweven (scheikundig), niet alleen de huid maar het hele lichaam. Maar water wordt verder voor zo ontelbaar veel processen in het lichaam gebruikt en verbruikt. Denk alleen maar aan de aanvoer van voedingstoffen naar de cellen, en de afvoer van afvalstoffen.

Wat betreft het honger gevoel. Water kan helpen je hersenen tijdelijk voor de gek te houden. Omdat ook water actief verwerkt moet worden door het lichaam, kun je door water te drinken je hersenen als het ware even afleiden. Het water neemt ruimte in, dus zit je even 'vol'. Er is geen ruimte voor voedsel.
Wanneer het honger gevoel eigenlijk meer 'lekkere trek' is, is het lichaam zo afgeleid dat deze trek niet terug hoeft te komen. Als het lichaam voedsel nodig heeft, zal het na het verwerken van het water meteen weer om voedsel gaan schreeuwen.

Naja.. ik hoop dat je er wat aan hebt en dat deze uitleg niet te complex of uitgebreidt is. Ik ben een biologie docente in de ziektewet ;) Het gaat dus bijna automatisch ;)

~x~
Renate
September 21, 2006 om 02:15
Bedankt voor de uitleg hoor, ben er heel blij mee en ik weet nu de hoe het in elkaar steekt................ en water zou dus niethelpen bij het verbrandings proces. Ik kwam eigenlijk op die vraag vanwege de spinning................... ze drinken daar water met bepaalde stoffen in die vet zou eerder doen wegbranden en water zou dat minder doen. Klopt dat dan ook?

Ps ik eet gewoon hoor dus ik sla geen maaltijden over, om alleen water te drinken...........kan dat nietyHET ETEN IS VEEL TE LEKKER.

Neleken
September 21, 2006 om 04:42
Vermoedelijk drinken ze bij spinning (weet ik dus niet zeker) water met extra opgeloste zouten, mineralen en eventueel eiwitten. Om verliezen aan te vullen, en zo het lichaam in balans te houden.
Maar ik heb eerlijk gezegt nog nooit ergens gelezen dat dit ook echt werkt. :?:

Er is wel een onderzoek geweest naar sportdrankjes in het algemeen voor een betere prestatie tijdens het sporten. Maar dat bleek practisch niets uit te maken.

Maar goed.. voor zover ik weet kun je bij normaal (1 a 2 uurtjes) sporten de verliezen prima na afloop aanvullen (alleen water tussendoor is wel heel erg fijn). Dit geld niet voor iemand die de hele dag intensief aan het bewegen is. En daar was de Nijmeegse 4 daagse een erg goed voorbeeld van dit jaar. Er waren daar heel wat mensen die wel gedacht hadden aan water, maar niet aan zouten en dergelijke.

Maar nogmaals.. Ik weet ook niet precies wat ze daar bij spinning drinken.

Overigens heb je dus gewoon water wel nodig voor de verbranding. Je verbrand het zelf niet, maar het draagt mee aan het omzetten van stoffen in je lichaam en andere processen.

Groetjes
Renate
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.