Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Afvallen van alcohol????

Geplaatst door Sandra84 op October 2, 2006 om 01:42

October 2, 2006 om 01:42
altijd als ik gedronken heb, dus alcohol geconsumeerd, zijn de dag erna mijn darmen enigszins van streek (ofwel, eh.. goed naar de wc kunnen)

wanneer dit bij jou ook is, zou dit het verschil uit kunnen maken denk ik..

OH! wat het ook zeer zeker kan zijn:

alcohol droogt je uit. Dus het kan zijn dat je gewoon minder vocht in je lijf hebt na een dagje "zuipen"..

en dat met je taille, als je niks (of weinig) in je darmen en maag hebt zitten is je taille ook altijd een stuk smaller.
October 2, 2006 om 03:58
Nou..... als dat zou kunnen...... Ik neem elke avond 1 glaasje rode wijn, maar als je meer afvalt door meer te drinken ga ik er maar 2 per avond drinken :tipsy: hahahaha
Maar ik denk dat het inderdaad te maken heeft met dat alcohol vocht ontttrekt aan je lichaam en dat het dus voornamelijk vocht is dat je kwijt raakt.
October 3, 2006 om 10:59
Vreemd, heel vreemd. :uhm:
October 3, 2006 om 12:11
Ik heb het idee dat ik de dag nadat ik alcohol heb gedronken alleen maar dikekr ben, opgeblazener is het juiste woord..

Verder heb ik een x gehoord dat van pure wodka je maag verkleind. Weet iemand hier meer van?

xx

ps: ik heb het getest, maar kan me niks meer van de avond herinneren vreemd genoeg :)
October 4, 2006 om 08:44
:D
zou me niks verbazen als je maag daarvan inkrimpt...met al die procenten die daarin zitten zegt je maag vanzelf :schrik:

hahahaha

:poes:
October 4, 2006 om 11:46
Dat zou kunnen komen doordat je door alcohol niet in je slow-wave-sleep terecht komt. In plaats daarvan heb je alleen REM-slapen. Tijdens de REM-slaap zijn je hersenen actiever en gebruiken zo meer energie. Groot nadeel van een gebrek aan slow-wave-sleep is dat je brein geen kans krijgt om af te koelen (onder andere). Als je hier een gewoonte van maakt, beschadig je de boel met een goede kans om een slaapstoornis te krijgen door de gewenning die je hersenen hebben opgebouwd door de alcohol.
October 5, 2006 om 19:46
Volgens mij val je eerst af door vochtverlies en door diarrhee de andere dag.
Misschien moet je lever ook sneller werken om alle gifstoffen weer kwijt te raken.

October 6, 2006 om 01:40
Amanda, niet verkeerd bedoeld..

maar volgens mij geloof jij alleen diegene die zeggen dat je echt afvalt van alcohol. Iedereen die wat anders beweert heb je weer tegenargumenten tegen.

Denk eens, als je alcohol drinkt, doe je dan wat anders dan normaal? Drink je misschien meer water dan normaal, blijf je langer op, slaap je de dag erna langer uit, beweeg je meer, etc. Dat kan namelijk allemaal eraan meewerken..

Feitelijk gezien is het niet mogelijk om af te vallen van alcohol, omdat dat superveel energie bevat. Net als je zou zeggen dat je afvalt als je chocoladebollen eet..
Misschien krijgt je stofwisseling er wel een boost van, maar lijkt me erg sterk, aangezien alcohol feitelijk gewoon vergif is..

Groetjes, Sandra
October 6, 2006 om 10:41
Als ik een avondje flink heb gedronken, dan weeg ik ook altijd een stuk minder!
Het komt ECHT door de alcohol, welke enorm veel vocht verbruikt.
(Daarom kan je vaak behoorlijke koppijn hebben, want ook je hersencellen krijgen te weinig vocht!)
Mijn wekelijke weging doe ik dan niet als ik de avond ervoor aan de borrel heb gezeten, want schijn bedriegt.
Het is even een moment van 'wauw', maar als je de dag erna jezelf gaat wegen (mits je natuurlijk geen alcohol hebt genuttigd) dan is alles weer normaal.
Afvallen door alcohol?
Dat is te mooi om waar te zijn!!!!
October 11, 2006 om 12:11
Haha Helena, heb ooit eens een keer driekwart liter pura vodka gedronken binnen een halfuur tijd gedronken. (weddenschap, 2 grote slokken)

Of het mijn maag kleiner heeft gemaakt zou ik niet weten, maar het heeft me niet geholpen met afvallen hoor ;-)

Overmatig Smirnoff drinken kan ik trouwens aanraden, je slaapt daarna zalig... in mijn geval wel 10 uren. En aangezien je lichaam zoveel alcohol echt niet aankan komt het er 's nachts toch allemaal uit. =) Toen ik wakker werd sliep ik op een matras met een grote vochtige plek in het midden met een dikke zwarte rand... dus als klap op de vuurpijl steriliseer je gratis je bed met alcohol. Weet alleen zelf ook niet echt meer hoe ik naar huis ben gekomen die nacht, maar het verhaal gaat dat ze me buiten op de stoep slapend gevonden hebben 5 meter van het huis waar het feestje was vandaan... in januari... toch wel link dus ;p

Terug naar het onderwerp, er bestaan geen wondermiddelen om af te vallen. Je gewicht hangt volgensmij vooral af van: vetmassa, spiermassa, watermassa.

Als je normaal eet en beweegt zal er met die vetmassa weinig gebeuren. Voor zover ik weet maakt alcohol spieren niet kapot, dus gebeurt er iets met de watermassa. Gegeven dat alcohol dehydrateert, en dat het toiletbezoek over het algemeen niet remt, lijkt het me aannemelijk dat het gewichtsverlies in water zit.

Als je toch niet overtuigd bent zijn er gereedschappen waarmee je vetpercentage en/of waterpercentage kunt berekenen. Als je dat eens combineert met je gewichtsmetingen kom je denk ik tot dezelfde conclusie. Wanneer dit niet het geval is zou ik je aanraden voortaan elke dag 2 glazen wijn te drinken en lekker veel te eten zoals de Fransen. =)

October 12, 2006 om 08:40

October 12, 2006 om 08:41
Ik val ook af als ik enkele glaasjes wijn drink
maar bij mij is het niet echt afvallen
Wijn werkt in mijn geval als een soort "laxeermiddel"
waar vers fruit en groenten falen,
slagen de enkele glaasjes wijn wel
raar hé?
En met bier en aperiefjes lukt het niet!
(andere sterke dranken lust ik zo niet,
dus die heb ik niet getest)

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.