Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Help, ik heb geen energie

Geplaatst door Bieb op November 2, 2004 om 05:38

November 2, 2004 om 05:38
Ik ben elke dag zo ontzettend moe. Dit begint al sóchtend als ik uit mijn bed kom, een normaal mens begint de dag toch vol energie. Als ik uit mijn werk kom en de kinders en huishouden heb gedaan lig ik voor dood op de bank.Ik heb ontzettend veel dromen en nachtmerrie´s dus daar kan het mee te maken hebben, zomers lukt allemaal wel maar in de winter maanden heb ik echt een dip. Heeft iemand misschien een middeltje,theetje ofzo om wat meer energie te krijgen.

Alvast bedankt.

Groet,
Bieb
November 2, 2004 om 09:47
het klinkt misschien heel tegenstrijding, maar misschien moet je eens wat meer gaan bewegen! Ik herken dit namelijk en ben toen dus meer gaan bewegen.
Waar ik een ontzettend fit/energiek gevoel van kreeg was elke ochtend voordat je aan vanallesennogwat begint even snel 100x touwtje te springen. Hierdoor dwing je je lichaam om goed in beweging te komen en echt wakker te worden....ook zorgde ik er voor dat ik even over mijn eh...top ging zodat ik echt effe helemaal buiten adem was...dat gaf me echt een energie stoot!

natuurlijk niet te veel gaan sporten he, maar zowiezo staat sporten ervan bekend dat je er energie van krijgt!

succes!
November 2, 2004 om 14:45
hoi,
ik had precies hetzelfde probleem, geen zin, geen energie, alleen maar moe, voelde mij neerslachtig.
ben naar dokter gegaan om bloed te prikken, was perfekt,
dacht daarna aan na ween van mijn burnout.
maar nu ik 2x per week sport heb ik zoveel energie dat wil je niet weten.
dus probeer eens tijd te vinden om te gaan sporten /bewegen.
bij mij werkt het.
succes,debster
November 2, 2004 om 18:35
Ik ben ook met supradyn begonnen, ook de extra forte, en ik moet zeggen het werkt echt!!!!
Had precies dezelfde klachten als jij.... en dat is geen pretje maar nu gaat het een stuk beter!!!

groet nik
November 7, 2004 om 13:37
Het gebeurt nogal eens dat mensen die veel moe zijn een bloedsuikerprobleem hebben. Je merkt het als je na het eten moe, trillerig bent. Zodra je dan weer wat gaat eten, snoepen ben je het kwijt en een half uur of 1 uur later heb je het weer. Ze noemen het wel het x-syndroom. Een lowcarb dieet werkt daar erg goed bij. Zorgt ervoor dat je bloedsuiker stabiliseert.
November 7, 2004 om 17:03
Probeer op een moment dat je rillerig/moe bent eens om even een rozijntje te eten (niet het hele pak) of een kopje thee met een lepeltje honing. Helpt dit, dan is het inderdaad een bloedsuikerspiegelprobleem. Als je (veel) suiker eet, dan stijgt je bloedsuikerspiegel erg snel, je lichaam doet zijn best om die bloedsuikerspiegel weer omlaag te krijgen en je krijgt enorme pieken en dalen dus. Daardoor heb je weer behoefte aan suiker en kom je in een neerwaartse spiraal terecht. Veel dieten zijn erop gericht om juist de bloedsuikerspiegel stabiel te houden, hoe ze dit doen verschilt nog wel. Zorg er in ieder geval voor dat je geen snelle suikers eet. Dus geen witte suiker, witbrood, witte pasta, witte rijst etc. Wit is eigenlijk niet goed (behalve in het interieur volgend Jan de Bouvrie) Neem in plaats daarvan volkoren pasta, volkoren brood, zilvervlies of basmatirijst, geen aardappelen of alleen nieuwe aardappelen. Probeer dit eens een tijdje, kijk of het beter gaat. Helpt dit niet, dan zou ik de supradyn oid proberen en als dat niet helpt de dokter maar eens bellen. En oh ja, wel bewegen als je dat nu niet zoveel doet. Schijn je ook energie van te krijgen.
November 8, 2004 om 07:07
Als je een goede nachtrust hebt gehad scheelt dat ook al een heleboel.
Je kunt 's avonds voor het naar bed gaan een blokje om wandelen of wat fitness oefeningen doen, daarna in een warm bad of douche in een warme pyama en warme sokken aan een poosje lezen in een vrolijk ontspannen boek.
Dan oogjes dicht en heerlijk inslapen met ontspannende gedachten in je hoofd.
Warme melk met anijs en lavendelgeurtjes kunnen je ook helpen ontspannen.
Zorgen opschrijven en besluiten daar later nog eens over te gaan nadenken helpt ook.
Veel succes !
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.