Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Theo van Gogh

Geplaatst door Debster op November 2, 2004 om 14:48

November 2, 2004 om 14:48
ja dit is/word de samenleving.
je word bedreigd, je durft niet naar de politie te gaan om het aan te geven, bang voor de gevolgen.

iemand doet raar tegen je, maar je zegt maar niks, bang voor een mes in je lijf.

want owee als je voor je eigen mening uit komt....
dan word je gewoon vermoord,
en mensen wij weten heus wel waarom theo er niet meer is.
de verkeerde uitspraken op het verkeerde moment, want tja tegen woordig moet je zoiets niet meer zeggen..

kijk hij was niet mijn favo, maar ja is dat dan een vrijbrief iemand maar op brute wijze te vermoorden:?

willen wij wel in zo een land leven:?
November 2, 2004 om 15:36
kvind het echt afschuwelijk!
als je nie eens meer kan zeggen wat je vind want vind het onzin om te zeggen dat het zijn eigen schuld is dat vind ik te makkelijk gezegd. dat iemand dit gedaan heeft vind ik echt niet goed te praten misschien was hij provocerend enzo maar dan nog geeft dat geen reden

khhop echt dat er nu wat gaat veranderen want wie is anders de volgende?
November 2, 2004 om 16:04
En dan de reaktie... Hij (Theo) speelde met vuur, dus wordt hij bestreden met vuur. Zo denkt de islam.

Alleen Theo speelde met woorden (kwam voor zijn mening uit) in plaats van met vuur en ging ook niet uit de weg voor een lekkere discussie.
Alleen met messen en kogels valt niet te discusieren helaas.

BAH... ben nog steeds ontdaan en boos!
November 3, 2004 om 03:36
Het is jammer dat een kleine groep mensen (extremisten, maakt mij geen kloot uit welke godsdienst of levensovertuiging dat dan is, maar het blijven extremisten) op deze manier zo'n grote stempel op de samenleving kan leggen. Ik ben ook bang voor de gevolgen. Verdere haat tegen alles wat met de islam te maken heeft bijvoorbeeld. Ik vind het erg kortzichtig dat mensen nu de islam de schuld geven en gelijk voor het gemak ook maar alle islamieten. Als je dat doet, moet je ook tegen alle leden van Greenpeace zijn en andere milieuorganisaties. Want de heer van der G. zat in die hoek. Het feit dat 1 idioot een wapen ter hand neemt, wil niet zeggen dat direct een hele grote groep mensen fout is.

Het gevaar van een geloof is dat mensen er dingen uit halen die er nooit uitgehaald moeten worden en die fout zijn. Dat geldt wat mij betreft overigens voor elk geloof, dus ook voor het christendom.
November 3, 2004 om 07:38
wie is de volgende...................????
en wat kunnen we doen om dit soort krankzinnigheid te voorkomen?
In gedachten bij iedereen die Theo liefhad en andersom.
November 4, 2004 om 08:50
ja, zo is het leven....
November 5, 2004 om 03:44
Helemaal mee eens. (met Otje dan)

November 5, 2004 om 04:55
En daar zijn we het met z'n allen toch niet mee eens?

Wat gij niet wilt dat u geschiedt....
November 5, 2004 om 07:36
Jij wilt toch niet gelijk zijn aan de moordenaar? De moordenaar doodt iemand, dat is iets dat gestraft moet worden, en flink ook. Het argument dat hij zich niet aan "wat u niet wil dat u geschiedt" hield, is voor mij geen argument om hem dan maar ook te vermoorden.
Als wij beslissen dat hij dan maar zelf door moet, zijn wij net zo erg. Wie ben jij om te beslissen over iemands leven? Dat die dader zich daar niet aan hield maakt hem anders dan jij en ik en dus strafbaar. En "een systeem" kan geen straffen bedenken. Daar zijn wij als inwoners en stemgerechtigden verantwoordelijk voor. ALs wij beslissen dat iemand maar dood moet gaan vanwege zijn acties, hoe hard ook, dan zijn wij ook moordenaars. En dus ook extreem.

Ik snap je sentiment wel, maar als je er over na gaat denken kán het niet volgens mij.

Bovendien lost het het probleem ook niet definitief op. zie Amerika.

November 5, 2004 om 07:59
Geen enkele godsdienst predikt dit. Het zijn de mensen zelf die de dingen uitleggen zoals het in hun straatje komt en dat is enkel en alleen angst zaaien om de macht te hebben. Verdraagzaamheid is de sleutel. Leven zoals je dat wilt en dat een ander ook gunnen. Met elkaar en naast elkaar. Maar ja, breng ze dat maar eens aan hun verstand. Godsdiensten, uitgelegd door extremisten, die zich verschuilen achter de wil van hun schepper, brengen helaas niks anders dan oorlog en ellende. Pure machtsstrijd. Ik hoop dat de volgende generaties dat wel in gaan zien en we betere tijden tegemoet gaan.

November 5, 2004 om 08:07
laten we vooral niet afdwalen he Ot? :D

das een andere topic!
November 5, 2004 om 08:10
jaja, ik heb het allemaal gelezen! :D
November 5, 2004 om 16:40
verdrietig ben ik
bang ben ik ook wel geworden

ennu niemand mag nooit iemand doodmaken
zelfs al zegt je *god* dat je het wel moet doen :(
November 5, 2004 om 16:50
Hearhear WiOlifantje. Mooie tekst.
November 6, 2004 om 03:46
Mizz Jolan schreef hierboven dat ze mee heeft gemaakt dat een verkoopster een hekel kreeg aan "hen allemaal".

Nee dat ervaar ik niet. Ik krijg en heb geen hekel aan "hen" Het zijn ook mensen zoals jij en ik. Gisteren bij de Lidl (een winkel waar je toch best veel mensen met allerlei Nationaliteiten tegen komt) merkte ik dat veel islamitische vrouwen aan het winkelen waren met hun man erbij. Meestal lopen ze daar alleen of met een vrouwlijk familielid, dus ik denk dat ook bij hen de angst er is.

Angst is er bij mij ook en ook ik denk van waar moet het naar toe, maar dan niet alleen in Nederland maar ook in de rest van de wereld. De wereld is gek.
En daar geef ik niet de "normale" mensen met allerlei geloven, rassen en standen de schuld van, maar wel die extremisten.

En die extremisten, (wat voor Nationaliteit, geloof, sekte, tereurbeweging ze ook aanhangen) die mogen ze voor mij allemaal droppen op een onbewoond eiland met een hoog hek eromheen.
November 6, 2004 om 16:28
*is er stil van*
November 7, 2004 om 06:30
Hoi Peetjes.
Ik zal de laatste zijn die mijn mond zal houden en als ik iets zie gebeuren op straat wat niet in de haak is, dan zal ik proberen om ertussen te springen.

Maar je moet wel weten WIE of WAT je beschuldigd.

Gisteren waren wij ergens waar een domme man (kan hem niet anders omschrijven) een heel relaas aan het afsteken was over "die rot buitenlanders hier en die rot buitenlanders daar en laat ze allemaal oprotten naar hun eigen land en die dit geflikt hebben die moeten ze het land uitzetten gooi ze maar terug naar hun eigen land enz enz."

Hoe zo lekker generaliserend. Want ik zet als eerste mijn vraagtekens al bij over dat "eigen land" want er zijn genoeg mensen met een donkere huidskleur in Nederland geboren. Dat zijn dus Nederlanders.

Ten tweede borrelt bij mij nu de vraag op, zijn nu alle donkergekleurde mensen met Arabische cultuur slecht omdat er van "hen" ongeveer 150 rotte appels in Nederland wonen?
Zijn alle mensen met een Talibaneese cultuur slecht omdat Osama (met aanhangers) tegen de westerse cultuur is?

NEE!!! Niet ALLE mensen met deze achtergrond... maar WEL de extremen de zogenoemde Extremisten die een terreurbeweging aanhangen en daar moet iets aan gedaan worden.

En diegene die vind dat alle buitenlanders op moeten rotten naar hun eigen land omdat hun cultuur slecht is, die moeten eens de vaderlandse geschiedenis eens bestuderen.
Want de Westerse cultuur en het Christendom is ook zo heilig niet.

* Hiltler behoorde tot de Westerse Cultuur.

* In de middeleeuwen werden Heksen achtervolgd en op niet zo'n leuke manier vermoord door het Christendom.

* Die soldaten die in Irak, Iran en wat voor landen dan ook vechten, maar niet alleen vechten maar ook jonge vrouwen verkrachten en mensen mishandelen behoren tot de Westerse Cultuur.

* In de Spaanse oorlog zijn wij Hollanders ook niet zulke lieverdjes geweest. Sommige Spanjaarden zien Nederlanders nog steeds liever gaan dan komen.

Zal ik nog even doorgaan over onze cultuur.....

November 10, 2004 om 12:52
inmiddels zijn we iets wijzer geworden, dus er is nog hoop!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.