Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

hongergevoel en verzadigd gevoel werkt niet

Geplaatst door Lassie op February 9, 2007 om 04:25

February 9, 2007 om 04:25
http://www.slank-en-sterk.nl/
kijk daar eens op

verder zou ik dan gewoon een half uur eerder opstaan, en bewust ontbijten, je voelt dan wel niet dat je honger hebt, maar zet het desnoods al de avond van te voren klaar.

zet een wekkertje ofzo om elke 2 uur te eten (mobile telefoon?)
February 9, 2007 om 07:34
Poe, lastig zeg.
Als je nu eens voor jezelf een rustig schemaatje maakt van wát meer eten per dag. Dus niet ineens grote porties. En je programmeert je mobiel bijvoorbeeld om je te waarschuwen.
Je begint bijvoorbeeld als ontbijt met een halve boterham, of een appel. Om elf uur een plak ontbijtkoek. Om éen uur een boterham.
En dat probeer je een paar dagen, en als het lukt voer je de hoeveelheden een beetje op.
Ik denk dat het belangrijk is dat je met je verstand accepteert dat je voedsel nodig hebt, en dat je jezelf er toe zet te eten ook al heb je geen trek.

Misschien moet je eigenlijk naar een dietiste? Als het nog steeds een gevolg is van je ongeluk kun je er misschien op kosten van de verzekering heen?
Het lijkt me dat je weerstand achteruit gaan als je langere tijd slecht eet.
February 10, 2007 om 02:39
Je hoeft toch ook niet te ontbijten met brood :) Je kan ook joghurt/kwark/mueslie/allbran/kornflakes/ of pap proberen natuurlijk. Ik kan ook niet ontbijten met fruit. Dus ik begin meestal met een pakje sultana's. 6:30 al vol ontbijten kan ik echt niet.

Maar maak idd een schema per dag, en zet er een wekkertje bij! Is misschien wat raar in het begin. Maar tis voor een goed doe he :)

Hoop dat het je gaat lukken.

:knuffel: Manda
February 10, 2007 om 08:13
eerder opstaan was niet om te zorgen dat je honger had sochtends, maar meer om te zorgen dat je ook echt de tijd had om te ontbijten.

Als je geen honger hebt en haast hebt schiet dat er snel bij in...
neem je gewoon voor om wat te eten zodra je je bet uit komt en dan iedere 2/3 uur met een wekkertje
February 17, 2007 om 08:18
Je hongergevoel komt ook beter 'op gang' als je wél ontbijt. Misschien gaat dat dan met tegenzin, maar dat moet dan maar, je kunt nu eenmaal niet altijd precies doen waar je zin in hebt. Je kunt iets eten waar je niet op hoeft te kauwen, zoals pap of yoghurt, zodat je het makkelijker naar binnen kunt krijgen.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.