Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

avond verslaving helpp

Geplaatst door Mutss op February 9, 2007 om 03:44

February 9, 2007 om 03:44
hoi allemaal.
ik heb een dik probleem.
en dat is mn avond verslaving.!! en daar wil ik nu echt vanaf.
dagelijk hou ik me keurig netjes aan mn dieet.
maar zodra de avond naderd en ik mn kindertjes in bed heb liggen komt de geest van het snoepen om de hoek kijken.
mn mannetje gaat om 10 uur naar zn bed ivm dat hij er smorgens weer vroeg moet beginnen.
dan zit ik hier aleen nog heerlijk achter mn pctje.(de tijd voor me zelf,geniet ik van)
maar ik die geest krijg ik maar niet uit mn hoofd.
ik baal er zoo van,ik voel me gewoon een stiekeme snoeper.(ja het is echt puur snoep)
en al zeg ik 100x tegen me zelf dat doe ik niet ,dat wil ik niet enz het zit er gewoon ingebakken.

ik hoop dat jullie mij goeie tips kunnen geven. want dit gaat echt niet langer.
alvast bedankt
groetjes :muts:
February 9, 2007 om 07:59
hoi
het is altijd moeilijk om van het snoep af te blijven.

maar bij mij werkt het wel als ik snoep voor de kinderen haal wat ik zelf niet lust maar zij wel. Dan kan je er makkelijker vanaf blijven.

succes er mee
groetjes Jo
February 9, 2007 om 08:18
haha ik koop juist altijd snoep wat ik lekker vindt.
en de kids vinden vaak alles wel lekker net hun moeder.

herkennen jullie dit gedrag ? of ben ik nu echt zo ergg.
gr:muts:
February 9, 2007 om 11:16
Hallo muts,

ik ken die buien echt wel !! Kan me overdag ook heel netjes aan mijn voorbeeldige eetpatroon houden (toch min of meer voorbeeldig), maar 's avonds lijkt het wel of ik me zelf moet belonen met heel wat minder voorbeeldig voedsel !! :chips: :koekje: Alles door elkaar. Ik denk niet dat we alleen zijn hoor !!

Voor mezelf probeer ik nu te achterhalen waarom ik wil eten. En dan probeer ik uit te stellen. Maar toch wel één keer per week kan ik aan die drang niet weerstaan. Ik moet eten. Eten staat voor mij dan gelijk aan 'genieten'. Moet dat genieten misschien op een andere manier gaan invullen. Ik hou jou op de hoogte. Jij mij ?

groetjes, Nine

:dag:
February 9, 2007 om 17:47
babbel

nu het gaat er om dat ik die cirkel door breek.
dat snoep gedrag in de avond wil ik gewoon kwijt.
zolang ik iemand om me heen heb dan heb ik er lang niet zoveel last van.
maar owee als ik aleen zit. dan komt het .
elke avond maar weer.
ja dan gaan er tofees,of witte kitkatjes,rol mentos,of heerlijk schuimpjes bij mij naar binnen. tis gewoon niet te weerstaan.
ik wil hier van af ,maar weet gewoon niet wat ik er aan kan doen.
zit er zo ingebakken. of het een gewoonte is.

van de week ben ik dan maar gewoon met mn man naar bed gegaan. ja dan eet je ook niet. maar ja dat is ook niet wat ik wil.(hij moet er smorgens om 5 uur er uit ,en gaat half 10 10uur naar bed)mij te vroeg hihi

ik heb chroom pilletjes gebruik wat dan de eet lust daarin moet remmen. savonds op tijd in genomen 2 stuks. maar ook dat is me niet gelukt. tis gewoon dat je die zoetigheid wil proeven. en denk dat het ook om het kauwen gaat.

als je dan na gaat ik eet smorgens 8 uur,daarna om 12 uur smiddags.savonds om 5 uur dan zitten daar 4 uur tussen.dan is het toch ergens niet gek dat je om 10 uur half 11 savonds toch weer zin in iets heb ??? of ben ik nu zo zot bezig?

February 10, 2007 om 07:30
suiker verslavend ? ik dacht het eten er van .
maar wat doet het lichaam dan met al die suiker ?
waarom vraagd het lichaam er naar ?
ik begrijp best dat die knop om gezet moet worden,maar hoe ? voor ik het besef is het al telaat.
ja ik ben daar super zwak in.en denk dat jullie zullen denken mens waar heb je het over. stel je niet zo aan.
maar voor mij is het wel een probleem. een cirkel waar ik uit moet komen.
de wil is er wel,nu de daad nog.tis het stemmetje in mn hoofd die uit geschakeld moet worden.

ik ga mn best doen ,en er op letten. zal hele preken afstekken tegen die stem in mn hoofd haha.
February 11, 2007 om 05:26
Haa da ken ik..

Maar nu heb ik een deal gemaakt men ons mama..
Zij gaat minder snoep kopen en meer fruit
Ik mocht dan ook niet aan het snoep komen, net voor wanneer de verleiding te groot werd, waarschuwde me ze even. En dan pakte ik een stukje fruit of een beschuitje..

Als je iemand hept die je bijstaat gaat alles natuurlijk vele simpeler,
Maar da lukt je wel, je hebt een doel, en dat doel wil je echt bereiken, dus even wat karakter tonen en dat komt allemaal wel in orde..
February 11, 2007 om 07:18
hoi babbel.
ik heb echt wel wat geprobeerd . dat heb ik hier boven geschreven.

ik heb 3 kinderen, moet ik dan het snoep uit huis laten ? aleen om mij zelf ?
ik besef echt wel dat ik fout bezig ben hoor .
en dat snoep uit huis laten zou ik kunnen proberen,maar dan moet er toch een alternatief komen voor de kinderen.

opties voor mij zelf,daar moet echt over na gaan denken. heb ook al eens een gewoon kaal bruin broodje gepakt. maar het is de drang die daar achter zit. en dat zit in mn hoofd (snoep snoep en nog es snoep)
aan komende week zal ik daar eens extra opletten.en wat ik daar mee ga doen.
ik weet dat het heeel erg moeilijk zal zijn.
je appeltje en de rozijntjes ga ik zeker proberen.
of mischien droge crakertjes. maar daar zitten weer vezels of zo in die ik niet mag hebben he ? !

nu we zullen het zien en zal super streng voor mezelf zijn.
February 11, 2007 om 11:57
Mijn oplossing is suikervrije kauwgom met een fruitsmaakje. Smaakt heel zoet, maar geen calorieen. Ik vrat ook altijd alles wat los en vast zit achter de computer 's avonds, maar nu eet ik helemaal niks meer. Afgeleerd. Ik mocht van mezelf echt niks eten achter de computer, alleen die kauwgom. Natuurlijk zitten daar zoetstoffen in die ook niet allemaal even gezond zijn, maar het is maar een noodoplossing, en als het goed is tijdelijk. Bij mij heeft het in ieder geval gewerkt. Die kauwgom-fruit-smaak komt nl ook een keer je neus uit ;). Misschien het proberen waard.
February 11, 2007 om 15:10
hoii
nu het snoep verstoppen door mn man zie ik niet zo zitten.
hij aan het werk ,en ik de kids niets kunnen geven ? omdat ik de sleutel niet weet.

nou ik ga het wel zien de aankomende week.

February 11, 2007 om 15:45
Waarom MOET je je kinderen iets geven. Op die manier kweek je eigenljik ook weer kinderen die diezelfde suikerverslaving gaan krijgen, dat is het probleem van deze tijd, overal zit suiker in, ook simpele dingen als vissticks en vleeswaren.
Echt verdiep je eens in een eerder gegeven suggestie over de bloedsuikerspiegel.

En het is echt niet jij die zwak bent, het is de op en neer gaande bloedsuikerspiegel die dat veroorzaakt. en met snoepgedrag je hou je dat zelf in stand. Het is echt te overwinnen bv door vrijwel weinig koolhydraten te eten maar veel meer eiwitten die dempen het hongergevoel veel meer.
February 11, 2007 om 17:00
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn. Wat mij vroeger geholpen heeft is de kinderen een eigen snoeppot te geven, die vulde ik 1x per week en daar moesten ze het mee doen, op = op, leerden zij ook meteen dat er niet hele dagen gesnoept kan worden.Wat was nu de kloe, ik pakte niks uit die potten, want dan stal ik van mijn kinderen.
February 12, 2007 om 01:41
Als je je maaltijden over 6 keer verspreid kan je best nog een avondsnack nemen om 20:30 uur. (07:00, 10:00, 13:00, 16:00, 18:00, 20:30) Maar dan wel een verstandige snack zoals een appel, een plak ontbijtkoek. Desnoods iets minder verstandig maar nog steeds niet slecht zoals een snack-a-jack, een evergreen of een eierkoek.

Maar ik heb veel baat bij een flink stuk winterpeen, flink knagen en weinig voedingswaarde.
February 14, 2007 om 05:59
Ik denk dat er genoeg "snoep" te vinden is dat gezonder is dan...
Ik noem maar iets op dat kinderen ook lekker vinden om te snoepen;
Rozijntjes
Lollies (eet je zelf ook niet zo snel op)
Sultana's
Zoethout
Snack a Jacks (vinden zij ook heerlijk)
Peperkoek
Pepermuntjes
Mocht je zelf hiervan ook willen snoepen, kan het heel wat minder kwaad.
En dan zijn er natuurlijk ook suikervrije snoepjes te krijgen bij de Jamin. Aardig wat soorten. Maar geef je kinderen en jezelf er niet veelste veel van anders zit je zo aan de race. Dat willen we ook niet ;)

Ik ken het probleem maar al te goed en dan heb ik niet eens kinderen. Ik wil ook graag goede alternatieven horen en vooral niet horen dat ik het snoepen op moet geven. Nou, dat laatste heb ik dan ook niet gedaan. Ik heb juist de alternatieven opgezocht, want als ik het echt probeer tegen te gaan, dan snoep ik de week erop alleen maar erger! Buiten dat ben ik ook veel afleidingen gaan zoeken. Computerspelletjes spelen, vriendinnen opbellen, een boek lezen over afvallen, ghehe.
Probeer er maar wat van te maken, je eigen methodes gaan uiteindelijk het beste werken. Succes!
February 14, 2007 om 06:17
Heel irritant, die vreetbuien in de avond! Ik heb gewoon nooit iets in huis, maar dat is gemakkelijk, want ik ben maar alleen. Ik kan me voorstellen dat je voor de rest van het gezin wel wat in huis wilt halen.
Is het een idee om in de snoepla/kast een groot papier te hangen met daarop een flinke tekst? Iets in de trant van; Als ik dit nu neem, zit er morgen weer een kilo aan!!!
Op die manier roep je jezelf weer tot de orde als je iets wilt pakken, wordt je even met de neus op de feiten gedrukt en loop je maar met een glaasje water terug naar de huiskamer....

Goetjes Petra
February 15, 2007 om 02:57
Hoi ik ken dat wel die avondverslaving maar dan gewoon met brood of wokkels iets dergelijks.
Ik heb even bij je profiel gekeken en ik denk dat als je misschien je eet-dagboek invult dat je dan zwart op wit ziet staan wat je eet het helpt om eraf te blijven.Je zit 's avonds graag op de pc ga je dagboek invullen met wat je die dag hebt gegeten.Bij sommige dingen zoals bv snoep moet je op de verpakking kijken hoeveel cal enz erin zit en zo ben je weer even bezig.Nou had ik vroeger de mazzel dat mijn kinderen graag winecums aten en die vind ik zo vies.
Maar ga het eens invullen misschien helpt het.
Succes.
February 15, 2007 om 18:19
Tis midden in de nacht... ik heb zo'n honger!! Ik ga nu direct 2 eieren koken :P Anders is die zak chips... nee eieren, NU koken! Vertel t wel of t werkt!
February 16, 2007 om 02:56
Hoi,

Sinds ik 6 eetmomenten op een dag heb ingelast, gaat het heel goed met mijn levenswijze. Weleens een augurk met een plakje kipfilet geprobeerd? Dat is een heerlijk gezond avond hapje. Meloen met een dun plakje rauwe ham (aldi heeft een slank versie) is ook heerlijk. Dan maak je om 20.30 een hapje voor jezelf klaar, je loopt jezelf niet te pijnigen, maar houd je ook aan je voornemens!

Sappie
February 17, 2007 om 15:29
heyy iedereen.
ik heb het hier beetje gevolgd.
en heb besloten dat er maar 1 manier is, en dat is de knop omdraaien in je hoofd.
echt want daar komt het allemaal vandaan.!
het is echt wel zwaar om niet in de verleiding te komen.
van deze week heb ik savonds een appel in hele kleine stukjes gesneden en van ieder stukje gaan genieten. ja klinkt heel lullig,maar normaal ben ik een schrokker en gaat er veel in korte tijd naar binnen zonder dat ik er erg in heb.
de snoep trommel is leeg gegeten en er valt voor mij niets meer te grijpen.

en de eieren heb ik ook over nagedacht ,maar tis mij te veel moeite geweest om ze klaar te maken. hap klare brokken gaan dan het eerst naar binnen.

ook ben ik begonnen met savonds een dik uur te gaan wandelen. en in die tijd ga je over een hele hoop nadenken. daar heb ik geen berouw nog van gehad. ik heb me onzettend verbaasd over de afstand die je kan afleggen in een half uur.

ook het eetdagboek hou ik bij op mn andere page,dat geeft me heel veel steun.ik wordt nu eindelijk bewust wat er naar binnen gaat. toch wil ik jullie heel erg bedanken voor de tips en meedeleven.voor mij hebben deze reactie echt wel geholpen om er over na te denken.en zeker dat er erkenning is.
ik hoop dat ik het nu ga volhouden en niet in mn oude patroon terug val.
de kinderen heb ik voor gelegd dat snoep echt niet iets is wat er bij hoort. ze waren in eerste instantie echt niet blij met mijn besluit. we gaan samen nu op zoek naar alternatieven.en al zou het dan wat duurder zijn ,voor hun is het ook beter. maar ik vindt dat ze nu ook mogen kiezen wat ze dan wel lekker vinden.
het moet wel leuk blijven he ,haha ook voor hun.

February 18, 2007 om 12:01
Die eieren werken, haha! Ze smaken ook extra lekker als je zo'n trek hebt. Ik heb er nu dus ook weer 1 in de koelkast liggen voor vanavond. Voor het geval dat. En anders doe ik hem morgen lekker op een broodje met wat sla ertussen, hup, mee naar mijn werk. Aan verspilling doe ik niet ;)
Mutss, goed dat je er over nagedacht hebt, komt goed! Succes

February 21, 2007 om 06:00
Ik heb even gemist hoe het werkt met die gekookte eieren...
Wil iemand dat mij uitleggen?
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.