Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Albran vezelontbijt

Geplaatst door Nemises op February 12, 2007 om 06:12

February 12, 2007 om 06:12
Hallo,

Wat vinden jullie van Albran vezelontbijt, je weet wel die dingen die net op kleine wormpjes lijken. Ik at altijd brood en/of jordan's muesli. Maar vooral bij die muesli had ik het gevoel dat ik toch enorme hoeveelheden suiker naar binnen zat te werken. Ik vond het heerlijk daar niet van (magere kwark en muesli, mmmm maar ja daar at ik dan enorme hoeveelheden van) maar om toch een beetje minder suiker naar binnen te werken heb ik die Albran eens geprobeerd en ook hier met een kwark valt het best te pruimen maar hoe denken jullie hierover.
February 12, 2007 om 11:35
In Allbran zit ook suiker helaas kijk maar op het etikett op de verpakking.
Het is heel moeilijk om zoiets te vinden zonder toegevoegde suiker.
Muesli bestaat echt wel zonder suiker maar dat is even zoeken en vooral goed op de etiketten lezen, bji een natuurwinkel heb je de meeste kans. Ook de "balans" en light versies bevatten suiker.
February 12, 2007 om 12:25
het vult erg goed, en werk ook droog als snack...

zit wel suiker in, maar niet zo heel veel gezien de hoeveelheid die je er van eet...
February 12, 2007 om 13:48
Ik eet de laatste tijd vaak als ontbijt 15 gram all bran flakes + 15 gram allbran+ (die staafjes waar je het overhad) met 100 ml magere yoghurt, het soort zonder suiker en geen vet. En dan meng ik er nog een stuk fruit doorheen zodat het wat zoeter smaakt, bijvoorbeeld een mandarijn. Ik moet zeggen dat ik het erg lekker vind en het is volgens mij ook erg gezond hoor. Allbran+ zit namelijk bomvol vezels en heeft dan ook in verhouding tot anders ontbijtgranen weinig calorieën.
February 13, 2007 om 09:46
Ik eet vaak 2 eetlepels allbran flakes en 1 eetlepel zemelen(voor de stoelgang) door 200 ml magere yoghurt of optimel yoghurt, vult goed vind ik, eet dat op 9 uur in de ochtend en kan het dan volhouden tot 12 uur (heb wel een kantoorbaan!)
En als ik savonds echt trek heb, dan neem ik soms optimel yoghurt bosvuchten met 2 eetleleps allbran, voor de vulling en realtief weinig calorieen vind ik dan he (doe Weightwatchers)
Als je het een beetje verdeeld met de calorieen past het prima hoor en val je af.
Groetjes
February 13, 2007 om 13:55
bij de muesli's is het in ieder geval goed om geen krokante varianten te nemen, daar zit allemaal suiker in. Ik neem maar een heel klein beetje muesli voor de smaak, verder voeg ik eiwitpoeder en gebroken lijnzaad toe aan mijn yoghurt, goed voor de spieren en de stoelgang en alles bij elkaar compact genoeg om het een paar uur op uit te houden.

Voor yoghurt neem ik trouwens altijd van Optimel, met een smaakje, dat bevat toch de minste calorieen en vetten en suikers van alle merken. Dit geldt overigens ook voor de kwark en vla van optimel. En door het fruit of vanille smaakje hoef je ook geen suiker of zoetstof aan de yoghurt toe te voegen om het minder zuur te maken.

Groetjes,

Delicatessa.
February 14, 2007 om 06:44
Wat ook lekker door warme pap van havermout, brinta en boekweitgrutten is: rozijnen dan heb je ook minder zoetstof nodig. Meelaten koken/wellen en ze worden lekker zacht.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.