Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Voedingscentrum.nl over Sonja Bakker methode

Geplaatst door Tini op February 12, 2007 om 09:58

February 12, 2007 om 09:58
In de consumentengids van februari stond een heel stuk in over allerlei dieten. De voor- en nadelen van de verschillende methoden werden ook genoemd. Het meest positieve was men over de WeightWatchers methode, alhoewel hier ook wel weer nadelen aan kleven. De nadelen bij het Sonja Bakker dieet waren onder meer dat er op sommige dagen veel te weinig groenten op het menu stonden.
Het stuk was me net even te groot om helemaal over te typen. Misschien is het ook wel op internet na te lezen.
February 15, 2007 om 01:48
Even een paar feiten:

- vochtinname: sapjes tellen als vocht levert een extra calorietoevoer, en in de meeste theesoorten zit cafeïne, wat ook al niet goed is voor een gezonde levenswijze. Iedereen zou moeten minstens 1,5 l vocht onder vorm van water of laag calorische dranken ( minder dan 18 cal/100 ml) per dag drinken. Drink je wat anders dan moet je de caloriën tellen.
- cafeïne werkt inderdaad vochtafdrijvend. Als het vocht sneller uit je lichaam verwijderd wordt, dan lukt het minder goed om de afvalstoffen te verwijderen. Vandaar dat een overmaat aan koffie en thee afgeraden wordt. Vruchtenthee daarentegen hoort hier niet bij, dat kan je gerust als vochtinname tellen

Groeten,

Julie
February 22, 2007 om 06:15
halo,
zo te horen is er niet vel goed aan het dieet met sonja bakker.
ik heb net aan betaald om online af te vallen.
ik moet hopelijk geen spijt hebben van, mijn daad
groetjes mieke
March 1, 2007 om 16:05
Ik vind het eerlijk gezegd heel erg meevallen met het commentaar van het Voedingscentrum. Hebben jullie die site wel eens bekeken? Bijna over geeneen dieet zijn ze tevreden. Nogal logisch, want een dieet is meestal gebaseerd op een beperkte inname van calorieën en vetten.
Inderdaad staat er soms weinig groente of fruit vermeld in de weekmenu's. Vooral fruit eigenlijk. Maar Sonja schrijft ook dat je "veilig fruit" extra kunt eten. Je kunt dus met een gerust hart je twee stuks fruit per dag eten. En er staat "een bakje rauwkost" maar niet hoe groot dat moet zijn. In combinatie met de groente van de dag kom je dus ook heus wel aan je 2 ons groente.
Wat het drinken betreft ben ik het wel eens met wat iemand hierboven al geschreven heeft. En inderdaad raadt Sonja aan veel extra water te drinken. Niet persé nodig om gezond te blijven (volgens het voedingscentrum) dat klopt, maar het is wel een afslanktip, om afvalstoffen goed uit je lichaam te spoelen.

En verder is het voedingscentrum inhoudelijk helemaal niet negatief hoor. Natuurlijk is er wat te zeggen over die merkproducten, ach, daar moet ieder voor zich maar een mening over hebben. Er zijn inderdaad genoeg alternatieven van het huismerk, en die merkartikelen is vast alleen maar omdat dat gesponsord is ofzo. Er staat niet dat je niet zult afvallen als je geen Evergreen of Optimel gebruikt!

Zo, ik heb mijn zegje weer gedaan, haha :bulderlach: blijkbaar moest het er even uit ofzo???!!!
March 3, 2007 om 09:58
Ik vind de kritiek van het Voedingscentrum ook wel meevallen.

Ze hebben een punt als het gaat over geadviseerde dure producten, terwijl het goedkoper kan. Sonja heeft zich daarover verdedigd en veranderingen aangebracht. Dat het Voedingscentrum daarop let is natuurlijk perfect. Hoe gauw gaat een dieetgoeroe niet op de commerciële toer met dure producten.

Dat het Voedingscentrum de vinger bij zogenaamde wetenschappelijke uitspraken legt, vind ik ook heel goed. Men denkt ermee te scoren door er 'wetenschappelijk' voor te zetten.

Ik heb wel eens negatiever over het Voedingscentrum geschreven.
Nu is daar geen reden toe.

Ik heb de boeken van Sonja niet gelezen, maar haar aan het werk gezien in het programma 'Je echte leeftijd' van SBS. Ik vind haar daar op sympathieke, rustige manier optreden met wijze adviezen. Niet drammerig zoals sommige diëtistes.

Gert
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.