Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Koken met wijn

Geplaatst door Katsumi op February 12, 2007 om 10:12

February 12, 2007 om 10:12
:hi:

Ik gebruik graag en regelmatig wijn in gerechten :wijntje:. Bij beperkt gebruik leveren ze niet héél veel extra calo's maar wel veel extra smaak. Nu vraag ik me al een tijdje af hoe ik dat eigenlijk in mijn eetdagboek moet verrekenen.
Volgens mij is het nl vooral de alcohol die het kcalorie-gehalte van wijn bepaalt, maar na een half uur sudderen of zo is al die alcohol wel verdampt. Hoe bereken je zoiets dan eigenlijk?
Groetjes,

Katsumi :zen2:
February 12, 2007 om 12:27
als het maar een beetje is, en je alle alcohol er uit suddert zou ik het gewoon weg laten...

wil je het op de kcal nauwkeurig doen mischien kijken naar druivensap?
February 13, 2007 om 02:21
is inderdaad wel wat lastig. de alcohol ontstaat door de gisting van het (druiven)suiker.
De suikers blijven achter maar of na gisting ale suikers weg zijn weet ik ook niet. Invullen van druivensap klopt ook niet omdat er suikers zijn omgezet.
Ik schat het zelfs lager in dan nrmaal druivensap. Blijft gokken waarschijnlijk.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.