Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Wakker worden met hoofdpijn

Geplaatst door Mariesje op February 17, 2007 om 07:47

February 17, 2007 om 07:47
Sinds een poos word ik regelmatig met erg pijnlijke hoofdpijn wakker. Soms word ik een uur of vijf er al mee wakker, en dan slaap ik verder en word ik toch om zeven uur ook weer met een bonzend hoofd wakker. Ik heb dan echt paracetamol en een hoop tijd nodig om me weer goed te voelen.
Komt dat van het afvallen? Ik ben tamelijk streng de laatste tijd.
Vroeger was ik ook nogal hoofdpijnig, maar anders. Meer door de drukte en gebroken nachten (kleine kinderen). De laatste jaren heb ik het maar zelden meer.
Ik vind het heel vervelend, en ik zoek een oorzaak. Mijn bloeddruk is goed. Ik heb het niet te druk. Ik slaap goed. Ik drink veel water.
Herkent iemand dit, of weet iemand wat ik er aan kan doen?
February 17, 2007 om 08:03
Als je erg streng dieet kan het inderdaad komen door een tekort aan suikers ochtends. Zorg dat je wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt! Op de site van het voedingscentrum staat wat je per dag minimaal nodig hebt; als je dat eet en er niet bij snoept/snackt, dan val je op een gezonde manier af. Je kunt daar ook een foldertje over gezond afvallen aanvragen.
Het zou ook kunnen komen door cafeïne-afhankelijkheid. Als je elke dag koffie drinkt, raakt je lichaam daar aan gewend en zelfs verslaafd. Is niet erg, want je zult er geen junk van worden ;) maar dat kan er voor zorgen dat je, als je een tijdje geen koffie drinkt (bijvoorbeeld 's nachts), last krijgt van ontwenningsverschijnselen, zoals slaperigheid, sufheid en hoofdpijn.
February 17, 2007 om 08:47
Ik had zelf ook al aan de koffie gedacht, maar ik drink niet veel. 's Morgens bij het ontbijt twee koppen sterke koffie en soms 's avonds een kop senseo. Verder is het thee en water.
Ik eet verder normaal, eigengebakken brood met kaas of pasta of vleeswaar, gewoon warm eten en soms zelfs een beetje vla toe. Verdere tussendoortjes af en toe een sinaasappel, of een plak ontbijtkoek, en ik ben verslingerd aan fishermans friends. Maar dan heb je het wel gehad.

Leuke bijdragen schrijft je trouwens, Lettertjes. Je hebt verstand van zaken (je bijdrage aan mijn vraag over vochtpercentage viel me op)

Groet,
Mariesje
February 17, 2007 om 17:48
ik krijg vaak hoofdpijn als ik te weinig vocht heb binnengekregen...

ik geloof dat je in je andere vraag zei dat je genoeg dronk, mischien een keer kijken of je nieren goed werken? of dat er iets anders je vochtbalans verstoord?
klint iig als een goede reden om even met je huisarts te overleggen.

een keertje hoofdpijn kan geen kwaad, maar heel vaak kan een reden zijn dat er wat mis is, dus altijd proberen de oorzaak te vinden.
February 18, 2007 om 08:38
Dat klinkt inderdaad wel alsof je gezond eet.
En dankje :) ik ben derdejaars geneeskunde, dus ik hoor ook wel wat verstand van zaken te hebben ;)
February 19, 2007 om 06:22
Student geneeskunde... dat zegt helemaal niks. Ik heb een hele fijne huisarts, maar hij volgt elk voorjaar een poosje het Atkinsdieet om niet zo'n dikke buik te hebben als hij op strandvakantie gaat... Zelfs ik weet wel beter dan Atkins te gaan doen.
Het voordeel van zo'n arts is wel dat je gewoon kunt praten over overgewicht. Hij weet tenminste wat je bedoelt, en als hij zegt dat ik best tien kilo kan missen kan ik dat van hem wel hebben. Met een 'maatje-36' praat ik niet over overgewicht...
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.