Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Kaas eten

Geplaatst door Katsumi op February 19, 2007 om 13:20

February 19, 2007 om 13:20
Hoi,

ik heb een vraagje ivm met broodbeleg, nl kaas :kaas:
Meestal eet ik gewoon mager vleesbeleg of smeerkaas, maar soms heb ik echt wel zin in échte kaas op mijn brood. Ik bedoel in sneetjes dan.
Ik heb al zo ongeveer alle merken bekeken en zelfs de 'slankste' gaan nog rond de 200 kcalo's per 100 gram. Dan heb ik zo'n beetje het gevoel dat ik beter gewoon bij mijn magere ham en kipfilet blijf :pf: Maar aan de andere kant... kaas is gewoon ook echt wel eens lekker als afwisseling :lekker:
Wat ik nu wilde vragen: zijn er bepaalde voordelen aan kaas tov mager vlees die de extra kcalo's verantwoorden? Of kan ik de kaas beter toch (voorlopig) uitbannen?
groetjes en bedankt,

Katsumi :zen2:
February 20, 2007 om 13:49
Ik sluit me helemaal aan bij Liek, de eiwitten zijn erg nuttig voor je spieren. Dus magere kaas is helemaal niet zo slecht. Als je van komijnen houdt, zijn er ook erg lekkere 20 kazen te vinden (oude leidse bijvoorbeeld)

Groetjes,

Deli.
February 20, 2007 om 15:43
Je hebt van westland ook plakjes komijnenkaas met slechts 7% vet, en die zijn echt erg lekker moet ik zeggen. En als je dan geen hele plak op je brood doet dan is dat echt niet slechter dan een plakje kipfilet hoor.
February 21, 2007 om 02:48
Ik zou eens bij een goede kaasboer op de markt kijken.
die in Almere heeft wel 10 soorten 30+ kaas en evenzoveel 20+ kazen. En ook de oude (lekker pittige) varianten dus niet alleen die laffe flauwe plakjes.
February 24, 2007 om 10:57
10+; smaakt dat nog naar kaas of wordt dat al rubber.
Ik heb zelf een tijdje 20+ gegeten, maar vond dat niet echt een feest (slankie smeerkaas pikant vond ik nog wel te doen).
30+ is toch net wat magerder dan "normale" kaas en een heel goed alternatief, maar o,o,o, wat heb ik soms een heimwee naar dat stuk camembert waar een half jaar geleden bijna elke week wel het mes in ging....

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.