Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

koolhydraten versus proteinen

Geplaatst door op May 11, 2007 om 06:11

Onbekend
May 11, 2007 om 06:11
Hallo!

Ik heb zo blijkbaar de slechte gewoonte om (ook al let ik niet op mijn eten) heel wat koolhydraten binnen te krijgen.... Alles wat ik lekker vind (vooral brood en pasta) valt onder die categorie! Met als gevolg dat ik die waarschijnlijk niet allemaal verbrand krijg tijdens met sporten om aan ketose (ergens paar discussietopics terug) te doen....

En tijdens langdurig sporten meestal even in een dip val dat ik MOET eten om vol te houden...

Zijn er misschien lekkere dingen die meer proteinen bevatten om niet over te moeten gaan naar shakes of van die walgelijke sportrepen??? Of enige andere ideeen??
May 11, 2007, gewijzigd door Lassie op May 11, 2007 om 07:57
toch andere dingen op brood gaan eten :S
kip, ei, vleeswaren enz...
verder bevat kwark redelijk wat eiwitten

en eh, helemaal hoog is als je een sla maakt van rauwkost en iets met eiwitten
May 11, 2007 om 08:59
kwark.... eh platte kaas denk ik
lijkt wat op yoghurt is alleen steviger
maak een sausje met wat yoghurt of kwark :P
en ik vond altijd ongeveer 30% 40% 30 % het beste werken, dus dan zou je vet ook wat omhoog kunnen geloof ik
May 11, 2007 om 13:49
Bij de Tuinen kan je whey-eiwitpoeder kopen. Bijna pure eiwit. Ik maak hier altijd een shake van voor na het sporten. Is goed voor spierherstel (en dus groei). Helaas schijnen die shakes het beste te werken als je ze in combi met koolydraten eet... Ik doe er dan meestal een banaan of muesli doorheen. Maar geloof me, als je goed gesport hebt, heb je vrij snel na die shake toch al weer een honger gevoel (of zou dat nou juist door de koolhydraten komen...)

Anyway, hou in gedachten dat je (net als bij vetten) goede en slechte koolhydraten hebt. De snelle koolhydraten (uit suikers) zijn slecht, de langzame (uit vezels) zijn goed. Langzame koolhydraten zitten vooral in volkoren producten. Het is dus helemaal niet zo erg (als je regelmatig sport) om redelijk wat koolhydraten uit volkoren brood/pasta, muesli of zilvervliesrijst binnen te krijgen. De vezels zijn bovendien ook nog eens goed voor je stoelgang...

Groetjes,

Deli (die van de ketose ;) )
May 11, 2007 om 16:55
in dit geval denk ik dat (op de 3 dagen die ik gezien had) het vervangen van de chocopasta op brood door eiwitrijke beleg al een hoop doet.
Ik heb zelfs als ik mikte op hoog eiwit nooit behoefte gehad aan suplementen.
May 12, 2007 om 10:35
dat van die biergist dat wist ik niet.
ik heb me de laatste week al suf gelezen over wat nu de beste combinatie's zijn en hoe een koolhydratenmonster als ik mijn inname ervan kan beperken en kan overgaan tot meer eiwitten.

bij veel sporten zou inname van eiwitten + visolie ook een zeer gunstig effect hebben op de verbranding, iemand enige ervaring hiermee ???
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.