Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Zondigen ijs

Geplaatst door Paulie op August 12, 2007 om 07:20

August 12, 2007 om 07:20
Ik vond het wel interessant!!! Dus ik deel het even met jullie...

:ijsje1:

IJs minder 'zondig' dan gedacht

Hét zomers dessert bij uitstek kampt met een imagoprobleem. Zo denkt bijna de helft van de Europeanen (46 procent) dat een Big Mac evenveel calorieën telt als een Magnum. Eén derde vindt ook dat één Magnum-ijsje per maand volstaat, maar dat een chocoladereep elke week mag.

Dit terwijl de Magnum slechts de helft van het aantal calorieën telt als een Big Mac, en ook minder calorieën telt dan een chocoladereep. Dat meldt ijsjesproducten Ola in een persbericht.

Schuldig pleziertje
IJs wordt door de helft van de Belgen als genotsproduct aanzien, maar voor velen heeft het genot een zondig kantje. Een op drie mannen en 47 procent van de vrouwen voelt zich dan ook schuldig nadat ze zich hebben vergrepen aan een ‘zonde’ als chips, chocolade, snoep of ijs. Een overweldigende 87 procent vindt het moeilijk om een evenwichtige voeding te combineren met ‘plezier’.

Onterechte schuldgevoelens
IJs wekt meer schuldgevoelens op dan kazen, frisdrank of bier terwijl dat niet noodzakelijk terecht is. Twee bollen vanilleijs bevatten bijvoorbeeld minder calorieën dan een graanreep. 70 procent van de Belgen denkt dat een chocolademousse evenveel calorieën bevat dan twee bollen vanille-ijs, in werkelijkheid bevat de mousse drie keer zoveel calorieën.

Variëteiten
Moraal van het verhaal? IJs is niet zo ‘slecht’ als sommigen denken, al blijft het natuurlijk wel snoepgoed. Bovendien zijn er veel variëteiten op de markt. Voor wie op de lijn wil letten zijn er de light-versies, wie het gezonder wil aanpakken kan zich uitleven in het yoghurtijsgamma. (EdP)

Bron
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_445553.html?wt.bron=categorieArt3
Onbekend
August 12, 2007 om 07:49
Nee oke, niet zo slecht maar ik ben van mening dat je ijs niet moet eten als je lijnt. De trek/zin in zoete dingen blijft dan of wordt erger. Wil je afvallen moet je gewoon niet snoepen, zo simpel is het !
August 12, 2007 om 16:34
ik had me zelf het eten van ijsjes toegestaan (omdat ze dus niet zo erg blijken te zijn) en nu heb ik heel de zomer amper ijs gegeten.

als toetje (20.00 uurtje) neem ik wel eens zo'n nieuw ola ijsje hhmmm 100cal. en geen schuldgevoel.
August 12, 2007 om 16:43
Ben net met vriendje naar Baarn geweest om een HEERLIJK ijsje te eten.
Bij Petershof maken ze het ijs zelf.
Ik heb de hele zomer nog geen ijsje gehad en ik heb er echt van genoten.
4 bolletje, malaga, cocos, appeltaart en hazelnoot.

Het was voortreffelijk.........maar morgen ga ik er weer tegenaan.
Moet kunnen een keer.

P.s ben het wel met Wendy eens hoor dat als je lijnt dat je dat eigenlijk niet moet doen.
Ik merk nu de hele avond dat ik aan het zoeken ben naar lekkere dingen, en dat komt omdat ik het net weer ff geproefd heb.
August 18, 2007 om 05:45
Wil je blijvend afvallen, dan moet je je eetpatroon wijzigen en dat betekent zeker niet alle lekkere dingen als ijsjes weren. Af en toe een ijsje kan gerust als je wilt afvallen. Ik eet er regelmatig eentje. Niet iedere dag natuurlijk en het blijft bij zo een zondig dingetje per dag. Ga bewuster om met die dingen en je zult zien dat je er meer van geniet en dan valt het best mee om je eetpatroon om af te vallen kunt volhouden zonder vreetbuien.
Ik ben het totaal niet eens met Wendykatwijk, alles weren kan je nooit maanden volhouden en werkt enkel het jojo-effect in de hand.
August 18, 2007 om 08:08
Kijkend op het pak ijs: 6 gram vet per 100 gram en 150kcal het is vanille ijs en geen room ijs. 500gram=1000 ml --> en dus 3 gram vet en 75 kcal per 100ml.

Vla is 3 gram vet en 100 kcal per 100ml. En dus is ijs helemaal zo vet en calorierijk als ik altijd dacht, bovendien 1 portie vla is veel meer dan 1 bolletje ijs. Want dat doe ik dan wel een klein beetje met heel veel vers fruit en nooit als toetje maar in de avond pas. Daardoor eet ik dan geen chips en dat scheelt uiteindelijk best veel.

@Vivi
"Alles weren kan je nooit maanden volhouden" dat geldt misschien voor jou maar jij bent Wendy niet. Wie weet wat zij kan en niet kan. Mijn moeder en ex kunnen zich alles ontzeggen en het voelt bij hen helemaal nooit zo. Extreme matigheid en iets al heel snel onbegrensd schransen noemen zit er bij hen ingebakken. En ik voelde me altijd zwak dat ik het niet kon, te onrechte ontzien kost mij meer moeite dan het hen kost.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.