Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Menopauze, cvs, fibromyalgie, tendinitis en afvallen... maagverkleinig de oplossing?

Geplaatst door Catherine op August 12, 2007 om 12:04

August 12, 2007 om 12:04
Hoi,

Bijna vijf jaar geleden ben ik gestopt met roken. Resultaat: 8 kg er bij. Van 65 kg naar 73 kg.

Na een hysterectomie (eierstokken en baarmoeder er uit) kwam ik plots in de overgang. Dit was bijna vier jaar geleden. Resultaat: 17 kg er bij. Van 73 kg naar 90 kg.

Twee jaar geleden kreeg ik na heel wat onderzoeken te horen dat ik CVS en fibromyalgie en chronische botvliesontsteking heb in de benen. Dat wil zeggen dat er niet veel beweging in mijn leven zit. Zowel letterlijk als figuurlijk.

Ik heb al geweight-watched, met een diëtist in de weer geweest en ik eet zo gezond als maar kan. Bijna geen vlees, verse groenten, ... soit, ik kan zeggen dat ik op dat vlak toch alles doe zoals het hoort.

Echter, ik krijg er geen gram van af... in tegendeel... als ik eens een uitspatting heb dan kom ik gelijk een kilo aan.

Nu zei me laatst iemand dat het gewoon onbegonnen werk is om in deze situatie te vermageren. Ik denk dan ook meer en meer om een maagverkleining te laten doen. Niet alleen om slanker te zijn maar ik heb zo'n vermoeden dat mijn benen beter mee zullen willen als ik slanker ben.

Mijn vraag is devolgende... zijn er mensen die een maagoperatie hebben laten doen? Welke en wat zijn de ervaringen? Is het denkbaar dat ik hierdoor ga vermageren?

Ik ben echt ten einde raad. Al het bovenstaande heb ik een plaatsje kunnen geven in mijn leven. Niet zonder moeite trouwens. Maar dat ik 25 kg te dik ben dat kan ik niet aanvaarden. Ben geen depressief mens maar ik zou het denk ik wel worden als ik zo verder door het leven moet.

Eer ik naar de dokter ga om info te krijgen had ik graag eerst hier wat raad gekregen.

Bedankt alvast voor jullie antwoord.
August 12, 2007 om 16:36
Met je maagverkleining vraag kan ik je niet helpen maar ik heb ook fibromyalgie en wat mij helpt o,m me beter te voelen en te bewegen is het gescheiden eten van koolhydraten en eiwit of vet. Dus brood met suikervrije jam, tomaat en komkommer oid. En vlees met groenten en zonder aardapelen. Pasta en rijst met groentesaus. Als je gaat oeken naar info over dit soort levenswijze kom je uit bij Montignac, gedeeltelijk is Soutch Beach ook zo. Ik ben me er echt beter door gaan voelen, probeer het eens.
August 12, 2007 om 16:40
dat is heel wat om te verwerken.
en je gewicht word er idd niet vanzelf beter op (ben ook door hormonen 12 kilo bijgekomen)

ik heb zelf een maagbandje en ben dus geen tegenstander hiervan, alleen helpt dit alleen als je teveel eet. eet je niet teveel dan helpt dit dus eigenlijk niet.

mijn arts zegt; ik zorg dat de porties kleiner worden en jij zorgt dat die porties gezond zijn.

tot nu toe werkt het voor mij en ben ik er blij mee, maar mijn hormonen zijn ook nog steeds niet oke dus maar een afwachten wat dan gebeurd....

ik hoop dat je iets kunt vinden waardoor je lichaam weer lekker in het vel komt te zitten en beweging beter gaat. (zwemmen?)

kijk eens bij "de club" the secret, misschien dat je hier wat aan hebt?????
August 12, 2007, gewijzigd door Catherine op August 12, 2007 om 16:51
Bedankt voor jullie antwoord.

Ik denk echter dat het probleem niet zozeer zit in het feit dat ik fibro heb maar dat het eerder ligt aan het feit dat ik in de overgang zit.
Dat het iets hormonaals is... Dat ik daardoor niet kan afvallen.

Die andere ongemakken die ik er bij heb zullen ook wel een invloed hebben maar ik denk niet dat dit het grootste probleem is (behalve dan de beweging die ik mankeer, dat zal wel meespelen).

Zijn er anders mensen die in de overgang zijn afgevallen? Mensen die ook een totale hysterectomie hebben gehad? Die plots heel erg veel zijn aangekomen na die operatie? Hoe hebben die dat gedaan? Ik heb hier nog nergens gelezen over mensen die tot deze groep behoren.

Ik neem trouwens geen hormoonsupplementen. Heb dat maar vier maanden gedaan (een gel met oestrogeen). Doordat alles kunstmatig is verlopen komt het ook niet echt meer goed met die hormonen vrees ik...
August 12, 2007 om 16:57
Heb ff gezocht op club 'the secret' maar vind het niet.
Heeft iemand een url?
August 22, 2007, gewijzigd door Tam34 op August 22, 2007 om 03:55
misschien heb je baat bij dit forum http://www.pilliewillie.nl/
Heel veel succes!
groetjes tam:jijbenthetwaard:
August 25, 2007 om 23:17
Bedankt voor de tip Tam.
Ben al eventjes gaan neuzen op die site en ik denk dat ik er heel veel info uit zal kunnen halen. Zal me er eventjes op toeleggen. Thx!

Die 'secret'dinges is niet echt iets voor mij. Sorry.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.